سودان جنوبي به رژيم صهيونيستي نفت صادر مي كند

سودان جنوبي به رژيم صهيونيستي نفت صادر مي كند
يکشنبه 15 بهمن 1391 - 21:49

سخنگوي رسمي سفارت سودان جنوبي در خارطوم از توافق اوليه بين دولت كشورش با رژيم صهيونيستي درباره انتقال نفت خبر داد و گفت احتمالا سودان جنوبي، از طريق بندر لامو در كنيا يا از طريق اتيوپي به سرزمين هاي اشغالي نفت صادر خواهد كرد.

به گزارش روز يكشنبه پايگاه اطلاع رساني شبكه خبري العالم، گابريل دنگ در گفتگو با شماره امروز روزنامه "السوداني" از پرداختن به جزئيات و زمان آغاز صادرات نفت به رژيم صهيونيستي طفره رفت و گفت: اين موضوع به توافق دولت جنوب سودان و اسرائيل مربوط می شود.
دنگ با تاكيد بر پایبندی سودان جنوبي به توافق خود با سودان مدعي شد كه دولت خارطوم اراده سياسي واقعي نسبت به اجراي اين توافق ندارد.
وي از سودان خواست «در روابط سودان جنوبي با رژيم صهيونيستي اختلال ايجاد نكند، زيرا اين رژيم با بسیاری از كشورهاي عربي ارتباط دارد و اين توافق هم درچارچوب منافع مشترك سودان جنوبي با سايرين صورت مي گيرد و قصد تحريك هيچ كشوري در ميان نيست».
سخنگوي رسمي سفارت سودان جنوبي با تاكيد بر تمايل كشورش براي انتقال نفت از طريق سودان خاطرنشان كرد: مقدمات فني اين انتقال درحال تكميل است و ما منتظر موافقت خارطوم براي آغاز تزريق گاز هستيم .
وي مدعی شد: سودان منتظر است که شهروندان جنوب از گرسنگي بميرند، و بي شك اين انتظار طولاني خواهد شد، زيرا جنوب صاحب ثروت هاي هنگفتي به خصوص در زمينه منابع دامي است و با جمعیت 8 ميليونی، 31 ميليون راس گاو در اختيار دارد. از اين رو امکان ندارد که گرسنگي ما را از پا در آورد.
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها