وحشت رژیم آل خلیفه از انقلابیون "نقابدار"

وحشت رژیم آل خلیفه از انقلابیون
چهارشنبه 9 اسفند 1391 - 19:35

وزارت صنایع و تجارت بحرین، واردات نقاب "انقلابی" را رسما ممنوع کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، وزارت صنایع و تجارت بحرین، با استناد به درخواست وزارت کشور و به بهانه رعایت مصلحت عمومی اعلام کرد: هرگونه واردات نقاب موسوم به Revolution Mask یا دیگر نقاب های مشابه، ممنوع است و نقض این قانون مستوجب قانون شکنی و پیگرد قانونی خواهد بود.
به نوشته روزنامه بحرینی الوسط، رژیم آل خلیفه به این دلیل واردات نقاب را به بحرین ممنوع کرده که تظاهر کنندگان با پوشاندن چهره های خود با این نقاب ها، مجهول الهویه باقی می مانند و نیروهای امنیتی رژیم قادر به پیگرد و بازداشت آنان نیستند.
این نوع نقاب، برگرفته از فیلم سینمایی " وی فور وندتا " است که داستان تخیلی است که وقایع آن در سال 2038 می گذرد و ماجرای آن الهام گرفته از داستان واقعی نقابداری به نام "گای فاکس" است که شخصیتی پیچیده دارد و سعی می کند اوضاع سیاسی کشور خود را از طریق انتقامجویی به وسیله انفجارهایی در تاریخ 5 نوامبر هر سال، تغییر دهد.
از این نقاب، یک گروه از هکرها معروف به "آنونیموس" نیز استفاده کردند و در اقدامات اعتراض آمیز خود مشابه این نقاب را بر چهره زدند.
در مصر نیز از یک سال پیش، جریانی شکل گرفت که مصری ها را به استفاده از این نقاب به منظور مشارکت در اقدامات انقلابی دعوت می کرد. در این میان شمار زیادی از فعالان اینترنتی که قصد دارند ناشناس بمانند، به جای عکس واقعی خود در پروفایل ها، از تصویر این نقاب استفاده می کنند.
رژیم آل خلیفه بیم آن دارد که داستان این نقاب که در پایان منجر به پیروزی انقلاب می شود، در بحرین صورت واقع به خود بگیرد و به چندین دهه دیکتاتوری این رژیم پایان دهد.
26

پربیننده ترین خبرها