ادامۀ گستاخی وزرای عرب و خویشتنداری ایران

ادامۀ گستاخی وزرای عرب و خویشتنداری ایران
پنج‌شنبه 24 اسفند 1391 - 18:49

مقامات رسمی دو کشور عربی برای منحرف کردن افکار عمومی از روند انقلاب در کشورهای خود، بار دیگر جریان سازی بر ضد جمهوری اسلامی ایران را در دستور کار قرار داده اند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، شیخ "راشد بن عبدالله آل خلیفه" وزیر کشور بحرین، در نشست دوره ای وزرای کشورهای عربی حوزه خلیج فارس در ریاض عربستان، در رویکردی عجیب به منظور خدشه دار کردن انقلاب کاملا مردمی و مسالمت جویانه این کشور، ادعا کرد که نیروهای امنیتی این کشور یک گروهک را شناسایی و آن ها را در حال تلاش برای ایجاد مکانی برای انبار مهمات جهت استفاده از آن ها در ساعت صفر حمله به شخصیت های مهم بازداشت کردند.
وزیر کشور بحرین مدعی شد که اعترافات اعضای این گروهک و دیگر ادله موجود نشان می دهد که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در این ماجرا دست دارد(!)
این وزیر بحرینی که مسئول صادر کردن بحران انقلاب مردمی این کشور و فرافکنی جهت مشغول کردن افکار عمومی به مسائلی غیرواقعی است، بدون این که توضیحی درباره دلایل ادعایی خود بدهد، نتیجه ای غیرمنطقی از ادعای خود استنتاج کرده و آن را »نشان دهنده دخالت ایران در بحرین» ارزیابی کرده، از کشورهای عربی خواست این دخالت را محکوم؛ و تدابیری عملی جهت حمایت از امنیت جهان عرب اتخاذ کنند.
در این میان، سرلشکر "عبدالقادر محمد قحطان" وزیر کشور یمن نیز همسو با حرکت در سمت و سوی جریان سازی بحرین، ادعا کرد که القاعده در تلاش برای گسترش حضور خود در یمن تنها نبوده و اطلاعات به دست آمده توسط سازمان های امنیتی یمنی ثابت می کند که ایران نیز از طریق ارسال اموال و کامیون های سلاح به طرف های مشخص سیاسی، سعی دارد در امور داخلی یمن دخالت کند.
وی برای اثبات ادعای خود به خبر ضبط محموله سلاح در آب های منطقه ای یمن در کشتی "جهان 1" اشاره و ادعا کرد که مبدا این کشتی، یکی از بندرگاه های ایران بوده و در داخل آن 40 تن سلاح و مواد منفجره از جمله موشک های ضد هوایی و بمب و مواد منفجره شدید الانفجار یافت شده است.
همزمانی مطرح شدن چنین ادعاهایی از سوی کشورهای عربی آن هم در سطح رسمی، نشان از وجود رویکردی سازمان یافته در سطح نهادهای عربی دارد که ضروری است کشورمان برخوردی رسمی با آن داشته باشد.
26

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها