مصر، موضع خود را در برابر شیعیان مشخص می‌کند

مصر، موضع خود را در برابر شیعیان مشخص می‌کند
پنج‌شنبه 29 فروردين 1392 - 20:25

دانشگاه الازهر مصر امروز (پنج شنبه) شاهد برگزاری همایشی با عنوان "موضع ریاست جمهوری در قبال تشیع" بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، در این نشست که در سالن "صالح کامل" دانشگاه الازهر برگزار شد، احزاب و تشکل های مختلف  مصری از جمله احزاب "النور"، "الراية"، "البناء والتنمية"، "الأصالة"، "الدعوة السلفية والجماعة الإسلامية"، جمعيت "أنصار السنة"، مجمع جهانی السنة النبوية، و ائتلاف مسلمين برای دفاع از اهل بیت و صحابه شرکت دارند.


"جنبش انقلابیون مسلمان" که برگزارکننده این همایش است، در بیانیه ای اعلام کرد که جمعيت تبليغ الإسلام، جنبش "أمتنا"، جمعيت اهل بیت و صحابه، جمعيت محبان صحابه واهل بيت النبي، و جنبش طلاب الشريعة نیز در این نشست حضور می یابند.

 

در همین حال حزب سلفي "الاصاله" امروز (پنجشنبه) با تاكيد بر عدم مشاركت در كنفرانس "موضع رئيس جمهور در قبال تشيع"، گفت: "سران این حزب دعوت نامه اي براي شركت در كنفرانس دريافت نكرده اند".

 

این حزب در عین حال در اقدامی تحریک آمیز، با صدور بيانيه رسمي اعلام كرد که این حزب از هر تلاشي كه براي مقابله با "گسترش موج تشيع" صورت گيرد، حمايت خواهد كرد، مخصوصا اگر اين اقدام از سوي كساني انجام شود كه قبل از انقلاب نيز اين وظيفه را بر عهده داشتند و در زمان رئيس جمهور مخلوع سابق با تشيع مبارزه كردند.


در بخش دیگری بيانيۀ این حزب سلفی آمده است: "البته ما به حضور گردشگران ایرانی در مصر اعتراضی نداریم و از آحاد مردم مي خواهيم كه در دام کسانی که در بر ضد حضور گردشگران ایرانی تبلیغ می کنند، نیفتند، چرا که تلاش براي گسترش تشيع ارتباطی به گردشگران ايراني ندارد، زیرا شيعياني با تابعيت كشورهاي عربي مانند امارات و بحرين و عراق و عربستان و لبنان نيز به مصر می آیند".


حزب الاصاله در ادامه مدعی شد: "حسينيه واقع در منطقه شيخ زايد و نيز موسسه انتشاراتي مخصوص شيعيان و ساير فعاليت هاي شیعیان در مصر، زاييده چند روز و چند ماه اخير نيست، بلكه اين مكان ها در برابر چشم دستگاه هاي امنيتي دولت در زمان حبيب العادلي و حسني مبارك ايجاد شدند و گسترش یافتند".

 

برگزار کنندگان این قبیل همایش ها که سرّ گرایش روزافزون مسلمانان به مذهب اهل بیت را نمی دانند، یا خود را به ندانستن می زنند، می خواهند چنین وانمود کنند که وجود چند مسجد یا حسینیه شیعیان یا یک مرکز فرهنگی و انتشاراتی - آن هم در برابر  انبوه کتب، رسانه ها و تبلیغات ضدشیعی - موجب گرایش افراد به تشیّع شده است؛ چرا که اعتراف به علت اصلی این گرایش، خود موجب تشدید این روند خواهد بود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها