انتقاد وزرای سابق دفاع آمریکا از حمله نکردن به سوریه

انتقاد وزرای سابق دفاع آمریکا از حمله نکردن به سوریه
جمعه 29 شهريور 1392 - 12:47

العالم - رابرت گیتس و لئون پانتا وزرای دفاع پیشین آمریکا از سیاست باراک اوباما رئیس جمهوری این کشور در بحران سوریه و درخواستش از کنگره برای موافقت با حمله نظامی انتقاد کردند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، لئون پانتا و رابرت گیبس وزرای سابق دفاع دولت باراک اوباما که سابقه چندین سال فعالیت در پست های ارشد سازمان سیا را هم دارند، معتقدند سیاست اوباما درباره جنگ سوریه اشتباه بوده است.

پانتا در نشستی مشترک با گیتس در دالاس گفت:معتقد است اوباما نباید برای حمله به سوریه از کنگره اجازه می گرفت وباید یکجانبه وارد عمل می شد. وزیر دفاع پیشین آمریکا، گفت:هنگامی که رئیس جمهوری آمریکا خط قرمزی را مشخص می کند، اعتبار کشور منوط به عملی شدن اظهارات وی می شود.

لئون پانتا افزود: اوباما به محض اتخاذ تصمیم حمله به سوریه، در قبال این تصمیم مسئول شناخته می شود.من معتقدم که اوباما به محض اتخاذ چنین تصمیمی باید حمله نظامی محدودی را علیه سوریه آغاز می کرد تا به جهان نشان بدهیم هنگامی که تصمیمی می گیریم، از آن منصرف نمی شویم.

رابرت گیتس نیز رأی منفی احتمالی کنگره به طرح حمله به سوریه را ناخوشایند دانست و افزود: رأی منفی کنگره باعث تضعیف جایگاه آمریکا در میان متحدان و دشمنان خواهد شد.

وزیردفاع پیشین آمریکا معتقد است این کشور باید سلاح های سنگین را در اختیار برخی گروه های مسلح فعال در سوریه برای مبارزه همزمان با القاعده و نیروهای نظام دمشق قرار دهد.

گیتس افزود : من معتقد به افزایش حمایت تسلیحاتی از برخی مخالفان سوری هستم. سلاح های سنگین باید در اختیار برخی از آنها قرار داده شود تا هم با نیروهای القاعده که بخشی از مخالفان دولت سوریه هستند و هم با نیروهای نظام دمشق مبارزه کنند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها