دیپلمات سابق روس:

مسکو اجازه دخالت نظامی آمریکا در سوریه را نمی دهد

مسکو اجازه دخالت نظامی آمریکا در سوریه را نمی دهد
چهارشنبه 3 مهر 1392 - 21:49

العالم - یک دیپلمات سابق روس اعلام کرد که مسکو برای واداشتن آمریکا به اجتناب از حمله نظامی به سوریه و قبول راه حل سیاسی تلاش می کند و احتمال موافقت مسکو با گنجاندن فصل هفتم منشور سازمان ملل متحد در پیش نویس قطعنامه مربوط به بحران سوریه وجود دارد ولی توسل به اقدام نظامی منوط به موافقت کشورهای دارای حق وتو خواهد بود .

ویچسلاف ماتوزوف امروز (چهارشنبه) در گفت وگو با شبکه خبری العالم گفت: نزاع دیپلماتیک روسیه و آمریکا در سازمان ملل و تماس های روزانه وزرای امور خارجه این دو کشور درباره طرح آمریکائی "جنگ یا صلح" در زمینه سوریه همچنان ادامه دارد.
ماتوزوف با بیان اینکه روسیه تلاش می کند که آمریکا را به اجتناب از گزینه جنگ و در پیش گرفتن گزینه صلح در سوریه قانع کند ولی سران آمریکا همچنان بر اقدام نظامی علیه سوریه براساس فصل هفتم منشور سازمان ملل اصرار می کنند، گفت: آمریکا قبلاً نیز تلاش می کرد که قطعنامه هائی در شورای امنیت علیه کره شمالی بر اساس فصل هفتم منشور ملل متحد و تفسیر و برداشت خود از قوانین بین المللی تدوین و تصویب کند..
ماتوزوف با تاکید بر این که مسکو دیدگاه خود را درباره بحران سوریه تغییر نخواهد داد، تصریح کرد: امکان درج فصل هفتم منشور سازمان ملل در پیش نویس قطعنامه ای که هم اکنون در دست بررسی است، وجود دارد ولی توسل به اقدام نظامی باید مبتنی بر موافقت اعضای دائم شورای امنیت باشد.
وی در ادامه این مصاحبه تلویزیونی با اشاره به این مهم که روسیه معتقد است که ادعای استفاده نظام سوریه از سلاح شیمیائی بی اصل و اساس است و روسیه به آمریکا اجازه آغاز جنگ را نخواهد داد، اظهار داشت: همگان شاهد وقایع لیبی بودند اما روسیه این بار اجازه نخواهد داد که سناریوی لیبی در سوریه تکرار شود.

MKH-25-10:55

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها