تونلی که نظامیان اسرائیلی را به کمین مرگبار برد

تونلی که نظامیان اسرائیلی را به کمین مرگبار برد
جمعه 10 آبان 1392 - 19:22

یکی از افسران عالی رتبه ارتش رژیم صهیونیستی گفت: ارتش "اسرائیل" می دانست که مبارزان جنبش مقاومت اسلامی "حماس" بمبی را در تونل حفر شده در مرز نوار غزه با سرزمین های اشغالی 48 کار گذاشته اند و به همین خاطر سربازان اسرائیلی وارد آن نشدند و یگان مهندسی تلاش کرد تا حفره ای را در بالای این تونل ایجاد کند و از میزان پژواک انفجار تونل بکاهد، ولی این حفاری به انفجار بمب کارگذاشته شده انجامید.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از خبرگزاری سما فلسطین، روزنامه یدیعوت آحرونوت در شماره عبری روز جمعه خود به نقل از این افسر اطلاعاتی اسرائیلی نوشت: سه فلسطینی که به شهادت رسیدند در واقع اعضای یک تیم بمب گذاری بودند و هدفشان منفجر کردن تونل به هنگام ورود نظامیان صهیونیست بود.

این منبع تصریح کرد: نیروهای ارتش اسرائیل تمایلی به ورود به این تونل و حمله به نوار غزه نداشتند، زیرا می ترسیدند که مبارزان فلسطینی آنان را بربایند.

از سوی دیگر، روزنامه عبری زبان معاریو به نقل از این افسر نوشت: اگر سربازان اسرائیلی وارد این تونل می شدند یا از مرزها می گذشتند، نیروهای حماس می توانستند به راحتی یکی از آنان را بربایند. 

تارنمای این روزنامه گزارش داد: گمانه زنی های فرماندهی نوار جنوبی ارتش اسرائیل حکایت از آن دارد که حماس به منظور جلوگیری از تشدید حملات این ارتش، به شهادت سه فلسطینی واکنش نشان نخواهد داد و به توافق آرام سازی اوضاع پایبند خواهد بود.

این در حالی است که برخی از منابع نظامی اسرائیلی گفته اند آنچه گردان های قسام در خانیونس انجام داد در واقع الگوبرداری از رفتار نظامی حزب الله لبنان در جنوب این کشور و استفاده از بمب های کنار جاده ای است که برای نخستین بار است که در باریکه غزه اتفاق می افتد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها