تجمع خانواده اسرای فلسطینی بدنبال شهادت اسیر دیگر

چهارشنبه 15 آبان 1392 - 20:05

خبرنگار العالم در فلسطین اشغالی گزارش داد که به دنبال شهادت یک اسیر فلسطینی دیگر در زندان های رژیم صهیونیستی، خانواده های اسرا با تجمع در برابر مقر صلیب سرخ در رام الله خواهان رسیدگی دادگاه جنایی بین المللی به این موضوع شدند.

خبرنگار شبکه العالم روز چهارشنبه از رام الله گزارش داد، رسانه های خبری دیروز اعلام کردند که حسن عبدالحلیم الترابی اسیر 22 ساله فلسطینی از روستای صره در استان نابلس در بیمارستان العفوله به علت عدم رسیدگی پزشکی و بی توجهی به بیماری وی در زندان های رژیم صهیونیستی به شهادت رسید. الترابی که از 10 ماه پیش در زندان مجدو به سر می برد، دچار خونریزی داخلی شد به همین علت این اواخر از زندان به بیمارستان العفوله منتقل شد.
باشهادت این جوان 22 ساله فلسطینی یک شهید دیگر به جمع شهدای اسیر فلسطینی که 206 تن هستند، اضافه شد. حسن الترابی 22 ساله که از سرطان خون رنج می برد یک سال قبل به اسارت صهیونیست ها در آمد.
رژیم صهیونیستی علی رغم اطلاع از وخامت حال حسن عبدالحلیم الترابی با آزادی او موافقت نکرد چنان که طی ماه اخیر حال او به وخامت گذاشت و به بیمارستان العفوله منتقل شد و در نهایت کادر پزشکی دلیل مرگ او را پارگی عروق خونی اعلام کرد.
قدوره فارس رئیس باشگاه اسرای فلسطینی به خبرنگار ما گفت: این جنایت بزرگی است که مقامات صهیونیست مرتکب شدند و مسوولیت آن در درجه اول به عهده بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی است که دستور تشدید سختگیری و اهمال پزشکی تعمدی داده است.
تحصن خانواده اسیران بعد از دریافت خبر شهادت الترابی به تظاهراتی در مرکز رام الله تبدیل شد و مادران اسرا خواهان رفتن به دادگاه جنایات جنگی برای شکایت از مسوولان رژیم صهیونیستی شدند.
مادر یکی از اسرای فلسطینی در گفت و گو با خبرنگار العالم اظهار داشت: از "محمود عباس" رییس تشکیلات خودگردان و از جامعه جهانی و سازمان ملل متحد و سازمانهای مدافع حقوق بشر می خواهیم که برای نجات اسیران مداخله کنند چون همه اسرای فلسطینی در معرض بیماری و خطر از دست دادن جانشان هستند.
با توجه به وضعیت کنونی فلسطین اشغالی، اقدامات رژیم صهیونیستی در خصوص شهرک سازی های گسترده و عملیات سرکوب فلسطینیان 60 درصد از فلسطینی ها در آخرین نظرسنجی وقوع انتفاضه سوم را ممکن دانسته اند و بیش از 70 درصد نیز معتقدند که مذاکرات سازش بی نتیجه خواهد بود و تشکیلات خودگردان باید راهبرد خود را عوض کند.

پربیننده ترین خبرها