حمایت همه جانبه آمریکا از اسرائیل

حمایت همه جانبه آمریکا از اسرائیل
پنج‌شنبه 14 آذر 1392 - 18:12

وزیر امور خارجه آمریکا با حمایت همه جانبه از رژیم اسرائیل گفت: امنیت اسرائیل درصدر برنامه کاری کاخ سفید در مذاکرات با ایران قرار دارد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "جان کری" وزیر امور خارجه آمریکا امروز پنج شنبه بعد از ملاقات با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اسرائیل در شهر اشغالی قدس گفت: اسرائیل حق دارد که از خود دفاع کند و واشنگتن و تل آویو اختلافی در این زمینه ندارند.
جان کری درخصوص موضوع هسته ای ایران گفت: دولت آمریکا رایزنی های مستمری را با مسئولان اسرائیلی درخصوص توافق با ایران انجام می دهد و واشنگتن تلاش خواهد کرد تا تضمینی برای ابقای مسالمت آمیز بودن برنامه هسته ای ایران پیدا کند.
وی متعهد شد که همه ادارات و مراکز وابسته به دولت آمریکا به تحریم های اعمال شده علیه ایران عمل کنند.
وزیر امور خارجه آمریکا در بیانیه مشترک خود با نتانیاهو نیز اعلام کرد: "امنیت اسرائیل درصدر برنامه کاری ما در مذاکرات با ایران قرار دارد".
وی بار دیگر بر پایبندی دولت آمریکا به امنیت اسرائیل تاکید کرد و افزود: "آمریکا همه تلاش خود را برای تضمین پایان دادن به امکان استفاده تسلیحاتی از برنامه هسته ای ایران به کار می گیرد".
جان کری افزود: ما (با ایران) درخصوص ماهیت هدف از توافق نهایی به توافق رسیدیم و در روزهای آینده با دوستان اسرائیلی خود به منظور دستیابی به توافق فراگیر ِمورد رضایت همگان، از نزدیک و به طور مستمر رایزنی خواهیم کرد.
نتانیاهو نیز دراین دیدار بر لزوم تضمین ادامه اجرای تحریم ها علیه ایران تاکید کرد.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها