تظاهرات اردنیها علیه طرح سازش جان کری

تظاهرات اردنیها علیه طرح سازش جان کری
چهارشنبه 14 اسفند 1392 - 10:23

مجمع مردمی دفاع از اردن و فلسطین از برگزاری تظاهرات گسترده در اعتراض به طرح سازش جان کری وزیر خارجه آمریکا و سیاست رژیم صهیونیستی برای از بین بردن مسئله فلسطین خبر داد.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، مجمع مردمی دفاع از اردن و فلسطین در بیانیه خود اعلام کرد که این تظاهرات جمعه آینده در شهر "اربد" در شمال اردن برگزار خواهد شد تا شرکت کنندگان در آن بر مخالفت خود با طرح سازش جان کری و محکوم کردن سیاست رژیم صهیونیستی برای از بین بردن مسأله فلسطین تاکید کنند.

برگزار کنندگان این تظاهرات گفتند: قرار بود این تظاهرات در شهر امان پایتخت اردن برگزار شود اما تصمیم گرفته شد که به شهر اربد منتقل شود و تظاهرات با حضور طیف های مختلف سیاسی و جنبش های مردمی بعد از برگزاری نمازجمعه به سمت مسجد هاشمی این شهر برگزار خواهد شد.

در این تظاهرات همچنین شماری از شخصیت های ملی، عشایر و مسئولان احزاب و جمعیت های سیاسی شرکت خواهند کرد.

این تظاهرات با هدف تلاش برای صیانت از هویت مقاومتی اردن و فلسطین در برابر رژیم صهیونیستی برگزار می شود.

مخالفت با هرگونه عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی و تاکید برحق بازگشت آوارگان فلسطینی به سرزمین خویش به عنوان یک حق غیر قابل مذاکره، از دیگر اهداف برگزاری تظاهرات است.

مجمع مردمی دفاع از اردن و فلسطین به تازگی به وجود آمده است و متشکل از تشکل های ملی و سیاسی مختلف است.

هدف این مجمع، دفاع از اردن و فلسطین در برابر رژیم صهیونیستی و مخالفت با طرح سازش جان کری است زیرا اردن جزئی جدا نشدنی از امت عربی و اسلامی است که سرنوشت آنها به یکدیگر پیوند خورده است.

این مجمع معتقد است که مقاومت حق مشروع و تنها راه بازپس گیری فلسطین از دریای مدیترانه گرفته تا رود اردن است و مقاومت تنها راه عدم اعطای هرگونه مشروعیت به هر طرفی است که می خواهد به نمایندگی از ملت فلسطین و امت عربی و اسلامی هرگونه طرحی را امضا کند که قضیه فلسطین را از بین می برد.

مجمع مردمی دفاع از اردن و فلسطین تاکید دارد که زندگی شرافتمندانه و بهره مندی کامل از حقوق مدنی در کشور اردن برای برادران فلسطینی آنها یک حق انسانی با توجه به اصول و مبانی عقیدتی مشترک و برادری بین عربها است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها