محدودیت های آل خلیفه برای دانش آموزان زندانی

محدودیت های آل خلیفه برای دانش آموزان زندانی
پنج‌شنبه 15 خرداد 1393 - 14:05

العالم - محدودیت های رژیم آل خلیفه برای دانش آموزان زندانی و اجازه ندادن به آنها برای شرکت در امتحانات پایان سال تحصیلی، سبب نگرانی خانواده ها از آینده تحصیلی فرزندانشان شده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "سلمان سالم" مسئول امور آموزشی جمعیت وفاق ملی بحرین ( الوفاق) اعلام کرد: خانواده های دانش آموزانی که به علل سیاسی بازداشت و زندانی شده اند، نگران آینده تحصیلی فرزندانشان هستند، زیرا رژیم حاکم به دانش آموزان اجازه مشارکت در امتحانات را نمی دهد، در حالی که خانواده ها همه کارهای حقوقی لازم را برای آزادی فرزندان خود و مشارکت در امتحانات، انجام داده اند.

وی افزود: دانش آموزان زمان امتحانات خود را به مسئولان زندان اعلام کرده اند، اما مسئولان به آنها اجازه مشارکت در امتحانات را نمی دهند.

سالم گفت: محروم کردن دانش آموزان زندانی از امتحانات تحصیلی، مغایر قوانین داخلی و بین المللی است و همه زندانیان از حق آموزش و تحصیل برخوردار هستند.

مسئول امور آموزشی جمعیت وفاق ملی بحرین اعلام کرد: آموزش حق همه زندانیان است و توافقنامه های بین المللی بر این حق تصریح و تأکید می کند و دولت بحرین نیز این توافقنامه ها را امضاء کرده است.

وی از مسئولان زندان های رژیم آل خلیفه خواست که با هماهنگی وزارت آموزش و پرورش، دانش آموزان را از زندان آزاد و شرایط را برای شرکت دانش آموزان در امتحانات پایان سال فراهم کنند.

اخیرا مرکز حقوقی "صلح" بحرین از وجود 461 زندانی زیر 18 سال در زندان های این کشور خبر داده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها