حمله ارتش سوریه به قلب مقر راهبردی النصره

يکشنبه 29 تير 1393 - 16:47

دمشق، (العالم)- ارتش سوریه با هجوم به شهر مور به عنوان مرکز راهبردی تروریست های جبهه النصره، موفق شد بر تعدادی از محله های این شهر مسلط شود و به پیشرفت قابل ملاحظه ای در این منطقه دست یابد.

به گزارش روز یکشنبه خبرنگار شبکه خبری العالم، نیروهای ارتش تنها پس از چند ساعت از آغاز حمله نظامی برای بازپس گیری مورک در حومه حماه به پیشرفت چشمگیری در این منطقه نایل آمدند. ارتش با ورود به شهر از دو محور شرقی و جنوبی توانست کنترل چندین محله را در اختیار بگیرد و توان دفاعی تروریست ها را در هم بشکند.

همزمان با پیشروی نیروهای ارتش سوریه در این منطقه، گروه های مسلح اقدام به انتشار تصاویر و اسامی کشته های خود – شامل شمار زیادی از سرکرده های آن ها- کردند که این اقدام نیز در فروپاشی سریع روحیه تروریست ها موثر بود.

مورک مرکز راهبردی تروریست های جبهة النصره و متحدانش در حومه حماه و راه ارتباطی راهبردی به شمار می رود. مورک راه ارتباطی برای رسیدن به ادلب و خان شیخون و از آنجا به معرة النعمان به شمار می رود.

تروریست ها در قلمون حومه دمشق نیز پس از دستگیری شماری از سرکرده های آن ها از جمه مسوول میدانی جبهه النصره، انسجام خود را از دست داده اند.
نیروهای ارتش سوریه در قلمون نیز شماری از فرماندهان گروه های مسلح از جمله یک مسوول میدانی جبهه النصره را دستگیر کردند.

از سوی دیگر توپخانه ارتش سوریه تحرکات تروریست ها و تجهیزات آن ها را در جرود فلیطه – عرسال هدف قرار داد و دهها تن از آن ها را به هلاکت رساند.
در همین حال به گفته منابع آگاه، ارتش لبنان در روستاهای "بقاع شمالی" اعلام آماده باش کرده است.

درگیری ها میان تروریست ها به مناطق جدیدی در جنوب پایتخت سوریه کشیده شده است. درگیری های شدید میان تروریست های داعش و "جبهه اسلامی" در شهرک یلدا منجر به تسلط داعش بر مقر جبهه اسلامی و دستگیری فرمانده این جبهه و شماری از افرادش شد.

در حالی که درگیری ها در غوطه شرقی شدت یافته است داعش از به هلاکت رسیدن یکی از مهم ترین افرادش موسوم به "مربی پادگان ها" [مدرب المعسکرات] به دست جیش الاسلام خبر داد، این درحالی است که این گروه تلاش می کند در جوبر هربا - در غوطه - برای خود جای پایی پیدا کند.

از سوی دیگر در پی انفجار یک خودروی بمب گذاری شده در منطقه ای پر ازدحام در دوما پایگاه گروهک "جیش الاسلام" دهها تن کشته و زخمی شدند.
MKH-19-23:53

پربیننده ترین خبرها