راهپیمایی روز جهانی قدس در صعده و صنعا

راهپیمایی روز جهانی قدس در صعده و صنعا
جمعه 3 مرداد 1393 - 17:22

هزاران نفر از مردم یمن امروز جمعه با حضور گسترده خود در خیابانهای شهر صعده و شهر صنعا پایتخت یمن روز جهانی قدس را گرامی داشته و همدستی آمریکا با رژیم اسرائیل در حمله به غزه را محکوم کردند.

راهپیمایان اعم از زن و کودک و پیر و جوان پرچم های فلسطین، ایران، سوریه و حزب الله را در دست داشتند و با سردادن شعار حملات ارتش رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف نوار غزه را محکوم کردند.

شرکت کنندگان در راهپیمایی همچنین همبستگی خود را با ملت مظلوم فلسطین ابراز داشته و بر آزادسازی قدس شریف تاکید کردند.

عبدالملک الحوثی رهبر گروه انصار الله در سخنرانی خود در جمع راهپیمایان در شهر صعده که هم اکنون به طور مستقیم از شبکه خبری العالم درحال پخش است، حملات ارتش رژیم اسرائیل علیه ملت فلسطین را محکوم و تاکید کرد: هرکس نسبت به غزه بی تفاوت باشد، از انسانیت بهره ای نبرده است.

وی افزود: آمریکا شریک در رویدادهای فلسطین است و کسی که نسبت به رویدادهای غزه بی تفاوت است، دارای انسانیت، دین و ارزش های اخلاقی نیست.

عبدالملک الحوثی گفت: رویدادهای فلسطین، آزمایش واقعی برای امت اسلامی است و نقش موسسات بین المللی در رویدادهای فلسطین آشکار شده است.

وی تصریح کرد: کسی که دارای اصول باشد؛ نمی تواند در برابر رویدادهای غزه سکوت کند و سرنوشت، مساله و دشمن ما یکی است.

رهبر گروه انصار الله تاکید کرد: امروز برای یاری مسجد الاقصی و مقدسات تظاهرات می کنیم و مردم یمن با شرکت در راهپیمایی روز قدس اصالتش را نشان داد.

وی تصریح کرد: رژیم صهیونیستی در تجاوز به باریکه غزه از حمایت غرب، آمریکا و برخی از کشورهای عربی برخوردار است.

عبدالملک الحوثی گفت: برخی کشورهای عربی تأمین کننده منافع دشمن اسرائیلی هستند و توطئه های آمریکا ملل عرب را گرفتار مشکلات و فتنه های مختلف کرده است تا قضیه فلسطین به فراموشی سپرده شود.

وی افزود: هر ملتی که قضیه فلسطین را فراموش کند، در واقع خود را فراموش کرده است و همگان برای زنده ماندن قضیه فلسطین باید تلاش کنند.

رهبر گروه انصار الله تاکید کرد: تحریم کالاهای اسرائیلی و آمریکایی گامی مهمی است که باید برداشته شود.

وی تصریح کرد: رژیم اسرائیل به علت ناکامی در مبارزه با گروه های مقاومت فلسطین اقدام به قتل کودکان و زنان می کند.

عبدالملک الحوثی خاطرنشان کرد: انتفاضه سنگ در فلسطین به انتفاضه موشک تبدیل شده است.

وی گفت: جنبش الحوثی حامی ملت فلسطین است و همیشه در کنار آنها خواهد ایستاد.

رهبر گروه انصار الله خاطرنشان کرد: متأسفانه مسئولان یمن اهتمام و توجه ویژه ای به قضیه فلسطین نمی دهند.

وی درباره اوضاع داخلی یمن نیز گفت: اصلاحات در یمن باید ایجاد شود و ما به حزب " اصلاح " درباره ایجاد اختلافات و فتنه ها هشدار می دهیم.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها