واکسن فاسد "ائتلاف"، جان ده‌ها کودک سوری را گرفت

واکسن فاسد
چهارشنبه 26 شهريور 1393 - 18:21

دهها کودک سوری در مناطق تحت کنترل مخالفان سوری، بر اثر تزریق واکسن فاسد جان باخته‌اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، این کودکان به علت آنکه دولت موسوم به دولت موقت زیر نظر ائتلاف مخالفان مستقر در استانبول ترکیه در این مناطق واکسن فاسد تزریق کرده اند، مسموم شده اند.

مخالفان سوری دست اندرکاران برنامه واکسیناسیون کودکان را به تجارت با خون کودکان متهم کرده اند.

این واکسنها را که انتظار می رفت برای حفظ کودکان از شرّ بیماریها باشد، دولت موسوم به دولت موقت وابسته به ائتلاف مخالفان سوری توزیع کرده و تزریق آنها، به زندگی کودکان پایان داده است.

پایگاههای اینترنتی گروههای مسلح تایید کردند، یک کمیته پزشکی وابسته به مخالفان به واکسیناسیون کودکان در برابر بیماری حصبه در حومه ادلب اقدام کرد، اما چند ساعت بعد واکسنها به فاجعه ای تبدیل شد که باعث شد دهها کودک جان خود را از دست دهند تا جایی که بیمارستانهای منطقه نیز ظرفیت پذیرش نداشتند و خانواده ها خواستار توقف فوری واکسیناسیون شدند تا کودکان نجات داده شوند.

گروههای مخالف درباره علل حقیقی مسمومیت کودکان علل مختلفی را اعلام کرده اند. آنها دست اندرکاران واکسیناسیون و ائتلاف مخالف را مسئول مستقیم این وضع دانستند و آنان را به تجارت با خون کودکان  متهم کردند.

دیدبان حقوق بشر سوریه (گروه مخالف مستقر در لندن) نگهداری نادرست واکسنها را عامل فاسد شدن آنها دانست.

دست اندرکاران واکسیناسیون نیز از خود سلب مسئولیت کردند و دولت سوریه را مسئول دانستند که این مناطق در کنترلش نیست! در پی این فاجعه، تشکیلات موسوم به دولت موقت که مقرش در استانبول ترکیه است به متوقف کردن واکسیناسیون اقدام کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها