بررسی دوباره نقض حقوق بحرینیها در ژنو

بررسی دوباره نقض حقوق بحرینیها در ژنو
پنج‌شنبه 27 شهريور 1393 - 14:17

شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد در ژنو سوییس بار دیگر وضعیت نابسامان حقوق بشر و زندانیان سیاسی در بحرین را مورد بررسی قرار داد.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از سایت خبری "صوت المنامه" بحرین، در متنی که طی جلسه عمومی روز چهارشنبه (17 سپتامبر) شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد در شهر ژنو قرائت شد، بر ضرورت الزام بحرین به رعایت توافق ها و پیمان های بین المللی و همچنین توقف نقض حقوق بشر دراین کشور تاکید شد.
دراین جلسه همچنین درخواست شد که دفتر دایم کمیسیاریای عالی حقوق بشر دربحرین که از اختیارات گسترده برخوردار باشد، دایر شود.
متن این سخنرانی از سوی دیده بان حقوق بشر بحرین و با همکاری مرکز "الخیام" فعال در زمینه ساماندهی وضعیت قربانیان شکنجه و همایش حقوق بشر بحرین تهیه و توسط "احمد عمر" مدیر مرکز بین المللی حمایت از حقوق و آزادی ها قرائت شد.

1500زندانی سیاسی در بحرین
احمد عمر گفت: دولت بحرین که حدود هفت پیمان و توافق بین المللی در سازمان ملل را امضا کرده است، همچنان این پیمان ها به ویژه پیمان های مربوط به حقوق بشر را نقض می کند.
وی افزود: بیش از 1500 نفر زندانی سیاسی در بحرین وجود دارد که با سرکوبگری و نادیده گرفتن قانون بازداشت شده اند.
مدیر مرکز بین المللی حمایت از حقوق و آزادی ها اظهار داشت: تعداد زیاد زندانیان سیاسی در بحرین، پیامدهای اجتماعی، آموزشی، اقتصادی و فرهنگی بر جامعه به ویژه بر دانش آموزان، دانشجویان و خانواده های آنان دارد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها