جریان سلفی اردن متهم به تبلیغ افکار تروریستی

جریان سلفی اردن متهم به تبلیغ افکار تروریستی
دوشنبه 31 شهريور 1393 - 22:22

دادگاه امنیتی کشور اردن، دو عضو جریان سلفی این کشور را به تبلیغ افکار تروریستی از طریق شبکه اینترنت متهم کرد.

به گزارش القدس العربی چاپ لندن، " موسى العبداللات" وکیل گروه های موسوم به "اسلام گرا" در اردن گفت: دادگاه امنیتی دو شهروند اردنی به نام های "وسيم محمد أبو عياش" و "ابراهيم أبو غلوس" وابسته به جریان سلفی را به تبلیغ افکار گروه های تروریستی از طریق اینترنت و تلاش برای برقراری ارتباط با سرکردگان گروهک داعش متهم کرده است.

العبداللات تاکید کرد: اتهام وارده به دو عضو جریان سلفی اردن اولین اتهامات وارده از نوع خود با استناد به قانون جدید "مبارزه با تروریسم" است.

وی خاطرنشان کرد که برخی پایگاه های وابسته به سازمان های اطلاعاتی بین المللی تحت عنوان " پایگاه های جهادی" برای جذب جوانان اسلام گرا و به کارگیری آنان در گروه های تروریستی تلاش و فعالیت می کنند.

به گفته العبداللات، سرویس های امنیتی اردن در دو روز گذشته 24 نفر از مناطق مختلف اردن را به اتهام وابستگی به داعش بازداشت کرده اند که 11 نفر از آنان در شهر اربد درشمال اردن و هشت نفر در شهر الزرقاء، و 5 نفر در منطقه نزال در امان پایتخت اردن بازداشت شدند.

العبداللات خواستار گفتگوی مستقیم با تصمیم گیرندان به منظور رسیدگی به پرونده بازداشت اعضای جریان سلفی در اردن شد و بر لزوم تعامل حکیمانه و به دور از سلاح و بازداشت ها با این پرونده ها تاکید کرد.

وی همچنین به سکوت سنگین مرکز ملی حقوق بشر اردن و سازمان دیده بان حقوق بشر و دیگر سازمان های فعال در زمینه حقوق بشر درباره موضوع بازداشت "اسلام گرایان" و عناصر جنبش های جهادی و اعمال محدودیت ها علیه آنان در برهه اخیر، اشاره و از آن انتقاد کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها