فعال حقوقی یمنی:

فعال یمنی: انصارالله در حال مبارزه با تکفیریها است

فعال یمنی: انصارالله در حال مبارزه با تکفیریها است
دوشنبه 28 مهر 1393 - 10:44

نویسنده و فعال حقوقی یمنی با اشاره به ادامه مبارزه انصار الله با تکفیریها هشدار داد: بعضی ها قصد دارند گروههای تکفیری را با مطرح کردن این ادعا که آنها در حال مبارزه با انصارالله هستند، از نابودی نجات دهند تا از طریق القاعده، طرح های توسعه طلبانه خود را به اجرا بگذارند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "عبدالکریم الخیوانی" در مصاحبه با شبکه خبری العالم گفت: جنبش انصارالله در استان "اب" توافقنامه آتش بس را از موضع قدرت امضا کرده است، تا گروه های دیگر به مسؤولیتهای خود عمل کنند، اما حزب "اصلاح" تلاش دارد این توافق را لغو کند، زیرا به ضرر این حزب است.

وی افزود: توافقنامه آتش بس در استان "اب" به دلیل اوضاع و پیامدهای کنونی ضروری به نظر می آمد، اما بعضی طرف ها که حس می کنند از این توافقنامه ضرر کرده اند، تلاش دارند طرفدارانی برای خود دست و پا کنند تا بدین وسیله پوششی برای حضور عناصر القاعده و تکفیری های این استان ایجاد کنند.

نویسنده و فعال حقوقی یمنی افزود: آنها حس می کنند توافق آتش بس آنها را به جایگاهی مشابه جایگاه کنونی القاعده در یمن می رساند، این گروه ها فعلا در پوشش قبایل پنهان شده اند. برای همین سعی می کنند توافق را نقض کنند، اما به موجب این توافقنامه، مسؤولان باید به مقابله با تکفیری ها و تروریست ها اقدام کنند و استان "اب" را از وجود تروریست ها پاکسازی کنند.

وی خاطرنشان کرد: بعضی ها قصد دارند گروههای تکفیری را با مطرح کردن این ادعا که آنها در حال مبارزه با انصارالله هستند، از نابودی نجات دهند تا از طریق القاعده، طرح های توسعه طلبانه خود را به اجرا بگذارند.

الخیوانی گفت: حزب "اصلاح" و مراکز قدرتش از جمله القاعده و "خاندان الاحمر" ( وابسته به رژیم سابق) می دانند که در صورت اجرایی شدن توافق آتش بس حقیقت آنها آشکار خواهد شد.

این فعال حقوقی یمنی گفت: جنبش مردمی انصارالله به صورت گسترده در حال مبارزه با تکفیری ها هستند، و تاکنون توانسته اند چندین استان را از وجود تروریست ها پاکسازی کنند؛ انصارالله قصد دارد با وجود پایگاه مردمی مستحکمش با امضای توافقنامه آتش بس، گروه های دیگر را به انجام مسؤولیتهایشان وادار کند، اما اگر مقامات دولت یمن بازهم به مسؤولیتهای خود عمل نکنند، انصارالله به مبارزه با آنها ادامه خواهد داد.

الخیوانی تاکید کرد: امضای توافقنامه آتش بس توسط انصارالله از موضع قدرت صورت گرفته است، اما دیگران سعی می کنند برعکس آن را وانمود کنند. ورود انصارالله به استان "اب" مورد استقبال مردمی و نخبگان سیاسی قرار گرفته است، زیرا آنها می دانند کمیته های مردمی می توانند امنیت را برقرار کنند، اما بعضی از نهادهای دولتی متاسفانه هنوز تحت نفوذ القاعده قرار دارند.

 

پربیننده ترین خبرها