در سایه تلاش آل خلیفه برای جلوگیری از آن؛

همه پرسی مردمی سرنوشت ساز بحرین آغاز شد

همه پرسی مردمی سرنوشت ساز بحرین آغاز شد
جمعه 30 آبان 1393 - 12:36

العالم ـ همه پرسی مردمی تعیین سرنوشت صبح امروز جمعه در داخل و خارج از بحرین در سایه تلاش رژیم آل خلیفه برای جلوگیری از آن آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم؛ درحالی که همه پرسی تعیین سرنوشت از صبح امروز جمعه در داخل و خارج از بحرین آغاز شده است، برخی منابع از حمله نیروهای رژیم بحرین به بعضی از روستاها به منظور ممانعت از برگزاری این همه پرسی خبر می دهند.

هیات ملی و مستقل همه پرسی مردمی در بحرین تاکید کرد که راهکارهای متفاوتی برای جمع آوری آرای شرکت کنندگان واجد الشرایط در پیش خواهد گرفت. عملیات رای گیری بر اساس آنچه که در اغلب کشورها اتخاذ می شود، صورت می گیرد و دفاتر ویژه برگزاری همه پرسی به گونه ای مجهز شدند که بتوانند از 250 هزار شهروند واجد الشرایط استقبال کنند.

هیات ملی و مستقل همه پرسی مردمی در بحرین تاکید کرد: کسانی که دارای تابعیت سیاسی هستند، حق مشارکت در این همه پرسی را ندارند.

در برگه همه پرسی سوالی بدین مضمون آمده است که «آیا حق تعیین سرنوشت خود با انتخاب یک نظام سیاسی جدید در بحرین تحت نظارت سازمان ملل را تایید می کنید؟» که رای کننده باید پاسخ آری یا خیر بدهد.

فاضل عباس دبیرکل جمعیت دموکرات ملی وحدت خواه بحرین در تماس تلفنی با شبکه العالم گفت: نیروهای رژیم بحرین در تلاش برای منع برگزاری همه پرسی به برخی از روستاها حمله کردند.

وی با اشاره به اینکه رژیم بحرین برای سرکوب هرگونه تحرکات دموکراتیک در کشور تلاش می کند، تاکید کرد که همه پرسی حامل پیامی مبنی بر ادامه انقلاب مسالمت آمیز در بحرین و نیز درخواست از رژیم برای درپیش گرفتن یک راهکار دموکراتیک برای اخذ آرای ملت درباره نظام حکومتی است.

قاسم الهاشمی یک فعال سیاسی بحرینی نیز اظهار داشت: خواه رژیم بپذیرد یا نه! این همه پرسی حتی قبل از اینکه شروع شود، به ثمر نشست.

وی در گفتگو با شبکه خبری العالم تاکید کرد: ما از قبل می دانستیم که رژیم بحرین همه پرسی تعیین سرنوشت را هدف قرار خواهد داد. اما نظارت بین المللی وجود دارد و رسانه ها به رغم ممانعت مقامات بحرین، این همه پرسی را دنبال می کنند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها