اعتراض بحرینی ها به "اشغالگری پنهان" انگلیس

اعتراض بحرینی ها به
يکشنبه 16 آذر 1393 - 10:34

مردم بحرين به دنبال توافقنامه انگلیس برای ایجاد پایگاه نظامی دریایی و همچنین حمایت سفیر این کشور از رژیم آل خلیفه، با برگزاری تظاهرات گسترده ای اقدامات لندن را محکوم کردند.

به گزارش پايگاه خبري شبكه العالم در اين تظاهرات که شامگاه دیروز (شنبه) در منطقه ستره برگزار شد، شعارهایی در مخالفت با "ايان ليندزي"، سفير انگليس در بحرين، و جانبداری لندن از رژيم آل خليفه سر داده شد.
سفیر انگلیس در بحرین به تازگی سخنان مداخله جویانه ای را درباره این کشور ایراد و از تحریم انتخابات بحرین انتقاد کرده بود.
در چارچوب حمایت های انگلیس از رژیم آل خلیفه دو طرف روز گذشته برای ساخت یک پایگاه نظامی دریایی انگلیس در بحرین توافقنامه امضا کردند.
برخی فعالان سیاسی بحرین این توافقنامه را تثبیت اشغالگری "پنهان" انگلیس در بحرین دانستند.
برخی مخالفان سیاسی نیز نزدیکی زمان امضای این توافقنامه با سالگرد به تخت نشستن حاکم بحرین را در چارچوب وابستگی آل خلیفه به خارج تحلیل کردند.
سعید الشهابی، دبیر کل جنبش احرار بحرین، درباره این پایگاه نظامی گفت: تصمیم انگلیس برای ایجاد پایگاه دریایی در بحرین بدین معناست که حضور نیروهای اشغالگر سعودی در بحرین برای حفظ رژیم آل خلیفه کافی نیست.
وی خاطر نشان کرد: شکست انتخابات پارلمانی و نتایج همه پرسی اخیر منجر به افزایش احساس خطر آل خلیفه شده است.
الشهابی به اظهارات چند ماه پیش حمد بن عیسی آل خلیفه، حاکم بحرین، اشاره کرد که خطاب به انگلیسی ها گفته بود: چه کسی به شما گفت از بحرین خارج شوید.

الشهابی تأکید کرد که پادشاه بحرین اشغالگران سعودی را به این کشور فراخواند و حضور نظامی انگلیس را به بحرین بازگرداند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها