استقبال جهاد اسلامی از بهبود روابط حماس با ایران

استقبال جهاد اسلامی از بهبود روابط حماس با ایران
شنبه 22 آذر 1393 - 16:58

یکی از رهبران جنبش جهاد اسلامی فلسطین از سفر هیأت جنبش حماس به تهران در راستای ارتباط مستمر بین مقاومت فلسطین و جمهوری اسلامی ایران ابراز خرسندی کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، «خضر حبیب» شنبه در حاشیه شرکت در راهپیمایی حمایت از اسرای فلسطینی در غزه، گفت: ایران آزادسازی فلسطین را یک هدف استراتژیک می‌داند و بسیار خوب و مفید است که گروه‌های فلسطینی با ایران روابط مستمر داشته باشند، هر چند ممکن است اختلاف دیدگاه نیز وجود داشته باشد و از این نظر جهاد اسلامی سفر هیأت بلندپایه به تهران را امری بسیار خوب و برای مقاومت فلسطین مفید می داند.

وی در گفتگو با پایگاه «قدس نت» در خصوص رابطه حماس و جهاد اسلامی نیز اظهار داشت: روابط ما دائما مستمر و مستحکم بوده زیرا این رابطه همواره یک رابطه قوی و مستمر بوده است، جهاد اسلامی و حماس دو گروه مقاومت فلسطینی هستند که برای آزادسازی فلسطین و بیرون راندن اشغالگران از خاک فلسطین تلاش می کنند و لذا طبیعی است که روابط مستحکم و قوی با یکدیگر داشته باشند.

حبیب همچنین اظهار داشت: برخی اختلاف نظر درباره مسائل منطقه ای وجود داشت اما همه برای نزدیکی دیدگاه ها تلاش می کنند.

یک هیأت عالی رتبه جنبش حماس به ریاست «اسامه حمدان» مسئول روابط خارجی این جنبش و «محمد نصر» فرستاده «خالد مشعل» رئیس دفتر سیاسی حماس برای نخستین بار طی 3 سال گذشته به تهران سفر کرده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها