واکنش گروه‌های یمنی به فجیع‌ترین کشتار القاعده

واکنش گروه‌های یمنی به فجیع‌ترین کشتار القاعده
پنج‌شنبه 27 آذر 1393 - 15:22

صنعا، (العالم) – گروه‌ها و احزاب یمنی، عملیات تروریستی گروه القاعده و هدف قرار دادن دانش‌آموزان دختر شهر رداع در مرکز یمن را محکوم کردند.

به گزارش روز پنجشنبه خبرنگار شبکه خبری العالم از صنعا پایتخت یمن، عملیات تروریستی روز چهارشنبه (26 آذرماه) القاعده در حالی به وقوع پیوست که کمیته های مردمی انصارالله، چند روز پس از پاکسازی منطقه ارحب واقع در شمال صنعا از حضور عناصرالقاعده، سه کارگاه تولید مواد منفجره را کشف و شناسایی کردند.

حمله تروریستی به دانش آموزان مدرسه دخترانه، بیانگر خوی وحشیگری و خشونت عناصر القاعده است.

گفتنی است انفجار انتحاری دو خودروی بمب گذاری شده، 30 کشته بر جای گذاشته که بیشتر آنان دانش آموز دختر و کودکانی بین 7 تا 22 ساله بودند.

"عبدالملک العجری" یکی از رهبران جنبش انصارالله در گفت وگو با خبرنگار العالم اظهار داشت: عوامل این جنایت عاری از هرگونه ارزشهای اخلاقی، مذهبی و سیاسی هستند و به درجه ای از توحش رسیده اند که زنگ خطر جدی برای جامعه یمن به شمار می رود.

محافل مختلف یمن نیز دربرابر این جنایت که آن را مادرهمه جنایتها نامیده اند، خشم و انزجار خود را ابراز کرده وهمه گروه ها و احزاب یمنی این عملیات، خشونت و کشتار بی گناهان را محکوم کرده و بر ضرورت مقابله با تروریسم تاکید کردند.

برخی نیز معتقدند نهادهای امنیتی باید مسوولیت این عملیات و رشد نگران کننده فعالیت گروه های تکفیری را بر عهده بگیرند.

"محمد البخیتی" عضو شورای سیاسی جنبش انصار الله درگفت وگو با خبرنگار العالم اظهار داشت: متاسفانه دولت یمن در قبال حفظ امنیت شهروندان بی دفاع شانه خالی کرده و مراکز با نفوذ با هزینه های دولت، از این گروه های تکفیری حمایت می کند.

کشتار دانش آموزان در شهر رداع نیز پس ازسلسله عملیات سازمان تروریستی القاعده در مناطق جنوبی و شمالی کشور و هدف قرار دادن ارتش، نهادهای امنیتی، سیاستمداران، نظامیان و افراد کمیته های مردمی جنبش انصار الله که طی ماه های اخیر درگیری های شدیدی با این گروه مسلح داشتند، رقم خورد.

"لؤی الشامی" یکی از رهبران کمیته های مردمی در گفت وگو با العالم اظهار داشت: حادثه شهر رداع و کشتار کودکان، تاکیدی بر نقش کمیته های مردمی و صحت شیوه هایی است که رهبران آن برای از بین بردن گروه های تکفیری در سایه بی توجهی نهادهای امنیتی و ارتش یمن اتخاذ کرده اند.

مسوولان جنبش انصارالله تاکید کردند: کمیته های مردمی به تنهایی و به طور مستقیم با نیروهای تروریستی مورد حمایت برخی مراکز قدرت مقابله می کردند که آخرین آن نیز پاکسازی منطقه ارحب در نزدیکی صنعا از وجود این عناصر و شناسایی پایگاههای آموزشی آنان و کارگاههای ساخت مواد منفجره بود.

خبرنگار العالم خاطرنشان کرد، پرونده امنیتی یمن با پیچیدگی های مختلف روبروست به طوری که این مساله هم اکنون مهم ترین چالش این کشور است و افزایش عملیات تروریستی القاعده، برجسته ترین پیچیدگی این پرونده به شمار می رود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها