حملات گسترده داعش ناکام ماند؛

داوطلبان عراقی برای مقابله با داعش آماده می‌ شوند + فیلم

شنبه 11 بهمن 1393 - 14:19

خبرنگار شبكه العالم از اعزام صدها نيروی داوطلب مردمی به استان كركوک برای مقابله با گروه تروريستی داعش خبر داد.

"جودت عساف" روز شنبه از کرکوک گزارش داد، صدها نفر از نيروهاي داوطلب مردمي براي كمك به نيروهاي پيشمرگه كُرد و مقابله با حمله گسترده گروه داعش عازم شهر كركوك شدند. تروریست های داعش روز جمعه از دو سمت جنوب و جنوب غربي به شهر كركوك حمله كردند و درگيري هاي شديدي بين نيروهاي پيشمرگه و گروه داعش روي داد.
شهر كركوك در 270 كيلومتري شمال بغداد قرار دارد و نيروهاي پيشمرگه توانستند با حمله جديد داعش از دو محور مقابله كرده و آن را خنثي كنند.
به گفته منابع نظامي، حمله گروه داعش بامداد جمعه از دو منطقه الحويجه و الرشاد در جنوب و جنوب غربي آغاز شد اما نيروهاي امنيتي و نيروهاي پيشمرگه كُرد با آن به شدت مقابله كردند. در جريان اين درگيري ها تلفات و خسارتهاي زيادي به تروريست ها وارد شد.
سرهنگ "بولا جباری" فرمانده نيروهاي واكنش سريع در استان كركوک، به خبرنگار العالم گفت: عناصر داعش بار ديگر شانس خود را براي نزديك شدن به خطوط دفاعي ما آزمایش کردند اما نيروهاي پيشمرگه در كمين بودند.عناصر داعش حمله كردند اما با برجاي گذاشتن شماری كشته و زخمي فرار كردند.
اين درحالي است كه تعقيب عناصر و هسته هاي داعش ادامه دارد تا بار ديگر این تروریست ها نتوانند به فكر نزديك شدن به شهر كركوك بیافتند.
"نوزاد محمد" فرمانده گردان 21 نيروهاي پيشمرگه به خبرنگار العالم گفت: هر بار تلاش كنند تا به يگان هاي ما نزديك شوند، پاسخ ما سخت تر خواهد بود. ما بيش از شش ماه است كه اينجا پايداري كرده ايم و پايدار و استوار باقي خواهيم ماند.
نيروهاي پيشمرگه ديروز، جمعه، بعد از ورود نيروهاي داوطلب مردمي، عمليات "پاتك" عليه گروه تروریستی داعش را آغاز كردند و همين امر باعث شد تا حمله عناصر داعش خنثي شود و آنها به محل استقرار قبلی خود در منطقه الحويجه فرار كنند.
اين درحالي است كه ورود نيروهاي داوطلب مردمي به جبهه هاي نبرد با داعش براي دفاع از كركوك ادامه دارد.
يكي از نيروهاي داوطلب مردمي كُرد به خبرنگار العالم گفت: كركوك نور چشم ما باقي خواهد ما و تا آخرين قطره خود از آن دفاع خواهيم كرد. ما به عنوان نيروي داوطلب براي دفاع از كركوك آمده ايم و تا پاي جان اجازه نخواهيم داد تا آنها وارد اين استان شوند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها