شکنجه کودکان اسیر فلسطینی توسط صهیونیست ها

شکنجه کودکان اسیر فلسطینی توسط صهیونیست ها
يکشنبه 4 مرداد 1394 - 08:08

العالم- جنبش جهانی دفاع از کودکان در فلسطین از افزایش موارد شکنجه و آزار و اذیت کودکان اسیر فلسطینی در زندان های رژیم صهیونیستی در نیمه اول سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، این جنبش در بیانیه ای تصریح کرد که دلایل و مدارکی بدست آورده، نشان می دهد که 86 درصد از کودکان اسیر فلسطینی در زندان های رژیم صهیونیستی به ویژه در جریان بازجویی مورد انواع و اقسام شکنجه و آزار و اذیت قرار می گیرند که در مقایسه با سال گذشته شکنجه کودکان اسیر فلسطینی در زندان های این رژیم 10 درصد افزایش یافته است و رژیم صهیونیستی بیشتر کودکان را از همراهی یکی از اعضای خانواده یا مشاوره حقوقی قبل از بازجویی محروم می کند.

جنبش مذکور اشاره کرد که سازمان زندان های صهیونیستی به طور برنامه ریزی شده کودکان اسیر فلسطینی را مورد آزار و شکنجه قرار می دهد و آن ها را دست و پا بسته به مراکز بازجویی انتقال داده و حتی از خواب محروم می کند.

جنبش جهانی دفاع از کودکان در فلسطین اظهار داشت که دشمن صهیونیستی ضمن بستن دست و پاهای کودکان فلسطینی، بیش از 55 درصد از آن ها را بدون لباس و عریان مورد بازجویی بدنی قرار می دهد و در جریان تحقیقات برگه هایی به زبان عبری که کودکان فلسطینی چیزی از آن نمی فهمند، جلوی آن ها قرار می دهد که طبق تمامی قوانین بین المللی این اقدامات غیر قانونی و نامشروع می باشد.

این جنبش تاکید کرد که رژیم صهیونیستی تنها رژیمی است در دنیا که کودکان اسیر را در دادگاه های نظامی و بدون رعایت هرگونه قوانین بین المللی مورد محاکمه قرار می دهد.

از زمان اشغال کرانه باختری در سال 1967، رژیم صهیونیستی در دادگاه های نظامی خود اتهاماتی را به کودکان اسیر فلسطینی نسبت می دهد و آن ها را مورد محاکمه نظامی قرار می دهد. این در حالی است که محاکمه نظامی تنها در حق فلسطینیان اجرا می شود و به رغم اینکه شمار زیادی از شهرک نشینان صهیونیست در کرانه باختری زندگی می کنند، تاکنون هیچ کودک اسرائیلی در این دادگاه ها محاکمه نشده است.

لازم به ذکر است که شمار کودکان اسیر فلسطینی در زندان های رژیم صهیونیستی طبق آمارهای سازمان زندان های صهیونیستی تا اواخر ماه می گذشته به 163 کودک رسیده است.

پربیننده ترین خبرها