کودکانی که داعش برای نبردی طولانی آماده می‌کند

کودکانی که داعش برای نبردی طولانی آماده می‌کند
شنبه 31 مرداد 1394 - 12:46

گروه های تروریستی مانند داعش در پادگانهای مختلفی در سوریه و عراق، کودکان را برای ایجاد نسل جدیدی از تروریستهای بی رحم آماده می کنند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، به نظر می‌آید تنها هدف گروه های تروریستی از آموزش کودکان کم سن و سال در پادگان‌های متعدد، ایجاد نسل کاملا جدیدی از تروریستها برای ورود به جنگی بسیار طولانی است. جنگی که به گفته برخی کارشناسان هدف از آن کشیدن بحران و جنگ به خارج از مرزهای سوریه است.
روزنامه "الاخبار" در مطلبی تأکید کرد، "عباس زیوانی" از کودکان شهر "بنش" (حومه ادلب) در مجاورت شهر تحت محاصره "فوعه" بود که در یازدهم آگوست کشته شد.
صرف نظر از داستانهای مختلفی که درباره نحوه کشته شدن این کودک منتشر شد؛ باید گفت زیوانی با وجود سن و سال کم همواره با سه چرخه خود عناصر مسلح را همراهی می کرد. سه چرخه او به بلندگو مجهز شده بود تا برای بالا بردن روحیه عناصر مسلح از آن اشعار و سرودهای مورد علاقه آنها پخش شود.
زیوانی به دلیل انتشار فیلمها و مطالبی درباره او به شهرت بسیاری دست یافته بود؛ اما او تنها کودکی نیست که پا به این مسیر گذاشت. هزاران کودک در مناطق خارج از کنترل سوریه به صورت برنامه ریزی شده تحت تأثیر اندیشه‌های تکفیری قرار گرفته اند.
پدیده آموزش کودکان در سال 2012 آغاز شد و در سال 2013 به شدیدترین حد خود رسید. این امر فقط به دفاتر گروه های تروریستی خلاصه نمی شود بلکه مدارس بسیاری (در داخل و خارج از سوریه) که تحت نظارت اخوان المسلمین و دیگر گروه های سلفی و تکفیری قرار دارند در حال ادامه این مأموریت هستند.
در سال 2014 صحنه دگرگون شد و کودکان پس از شستشوی مغزی با اندیشه‌های تکفیری به اردوگاه‌های آموزش نظامی فرستاده شدند تا از آنها جنگجو ساخته شود.
این کودکان نیز مانند جنگجویان بزرگتر به دو دسته "انصار" و "مهاجرین" تقسیم می شوند.
پدیده مهاجرین نیز به دلیل مهاجرت خانوادگی برخی افراد از مناطق مختلف دنیا به مناطق بحران زده در سوریه در حال شدت گرفتن است. الاخبار به نقل از منابعی تأکید کرد که خانواده های "قفقازی" بیشتر از ملیتهای دیگر در این زمینه فعال هستند.
با افزایش شمار کودکان، گروه‌های تروریستی آموزشهای خاصی را برای تبدیل این کودکان به عناصر جنگجو در پیش گرفتند و این کودکان پس از گذراندن دوره هایی برای فرا گرفتن اندیشه های تکفیری وارد دوره های نظامی می شوند.
داعش نخستین گروهی بود که پروژه آموزش کودکان را آغاز کرد.
داعش علاوه بر کودکان عناصر کشته شده خود، حتی کودکانی را که در مناطق مختلف به اسارت گرفته است، آموزش می دهد. در مناطق تحت کنترل داعش کودکان معمولا از سن 13 سالگی به اردوگاه های آموزشی فرستاده می شوند. کودکان در این پادگانها بر اساس توانایی‌های جسمی و یا فکری جدا سازی می شوند تا برای تبدیل شدن به مبلغ تکفیری، جنگجو، انتحاری و غیره آموزشهای ویژه ببینند.
* مبلغ تکفیری سعودی، پیشرو در آموزش کودکان
در این بین "عبدالله المحسینی" مبلغ تکفیری سعودی، نسبت به دیگر مبلغان پیش افتاده است. وی پس از همراهی با داعش مدتی را در صفوف جبهه النصره گذراند و پس از ان به پدر معنوی "جیش الفتح" تبدیل شد و مرکزی مستقل را برای خود در "ادلب" تأسیس کرد تا در آن به گسترش و آموزش اندیشه‌های تکفیری بپردازد. این مرکز همچنین اردوگاه هایی را برای جذب کودکان به پادگانهای آموزشی در نوار مرزی سوریه و ترکیه ایجاد کرده است که در سایه سکوت کامل خبری، زیر نظر دولت ترکیه قرار دارد.

پربیننده ترین خبرها