ستادِ "بازخواست‌" دربیروت تحصن کرد

ستادِ
پنج‌شنبه 12 شهريور 1394 - 14:14

ستادِ "می خواهیم بازخواست کنیم" با برگزاری تحصنی در میدان "ریاض الصلح" در مرکز بیروت، به تیراندازی نیروهای پلیس به تظاهر کنندگان واکنش نشان داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، به نقل از المنار، ستادِ می خواهیم بازخواست کنیم، بیانیه ای را در برابر خبرنگاران قرائت کرد که در آن آمده است: تصاویرِ موجود، نیروهای پلیس را در حال شلیک گلوله های جنگی به سمت تظاهر کنندگان نشان می دهد و این تصاویر، مغایر با ادعاهای نهاد المشنوق وزیر کشور است که گفته بود، گلوله های جنگی فقط به صورت هوایی شلیک شده اند.

در ادامه این بیانیه آمده است: وزیر کشور تلاش کرد ادعا کند که به وزارت محیط زیست حمله شده است، اما ما تاکید می کنیم که تحصن کنندگان مسالمتجو بودند و هیچ آسیبی به وزارتخانه وارد نکردند و وزیر کشور تنها به منظور توجیه سرکوب تحصن کنندگان این ادعا را مطرح کرده است.

ستاد می خواهیم بازخواست کنیم در ادامه تاکید کرد: تلاش حکومت برای قربانی کردن پلیس و فردی قلمداد کردن مسؤولیت خشونت مفرط با تظاهرکنندگان را نمی پذیریم. سرکوب تظاهر کنندگان، تصمیمی کاملا سیاسی است و مسؤولیت آن به طور کلی به عهده حکومت و به طور ویژه، به عهده وزیر کشور است.

این ستاد همچنین هشدار داد: میدان ها، خیابان ها، شهرها و روستاهای وطن، مِلک مردم است و هیچ قدرت یا تهدیدی مردم را نخواهد ترساند.

ستادِ می خواهیم بازخواست کنیم مخالفت خود را با پیشنهادِ جفری ویلتمن مسؤول آمریکایی برای برگزاری جلسه فوق العادۀ شورای امنیت درباره لبنان اعلام و تاکید کرد: این پیشنهاد، مشکوک و به مثابه دخالت در امور داخلی لبنان به شمار می رود. باید دربرابر اقدامات ویلتمن و همراهانش ایستادگی کرد زیرا به نظر می رسد هدف از آن، تحمیل وابستگی به مردم لبنان است.

این ستاد همچنین ضمن مخالفت با "نقشۀ راه" منسوب به "بان کی مون" که از آن به عنوان طرحی برای پر کردن خلأها در نهادهای لبنانی تعبیر می شود، آن را نقشه ای برای ایجاد هرج و مرج و فتنه و جنگ داخلی ارزیابی کرد و بر مخالفت با آن تاکید کرد.

ستاد می خواهیم بازخواست کنیم، در پایان این بیانیه، تاکید کرد که همچنان در خیابان ها به تحصن ادامه خواهد داد تا زمانی که مطالبات این ستاد، برآورده شود.


26

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها