اسد: حامیان تروریسم جزء راه حل در سوریه نیستند

اسد: حامیان تروریسم جزء راه حل در سوریه نیستند
جمعه 29 آبان 1394 - 08:20

رئیس جمهور سوریه تاکید کرد که کشورهای حامی تروریسم نمی توانند بخشی از راه در سوریه باشند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، بشار اسد رئیس جمهور سوریه در گفت وگو با مجله فرانسوی "فالور اکتیال" از دولت فرانسه خواست تا در سخنان خود درخصوص مبارزه با تروریسم جدی باشد.

وی سیاست دولت فرانسه را غیرمستقل و دنباله روی رویکرد دوگانه آمریکا دانست و ابراز امیدواری کرد که فرانسه سیاست های غیرمستقل خود را تغییر داده و به سیاست واقعگرایانه فرانسه بازگردد.

بشار اسد با انتقاد از سیاست های دوگانه دولت فرانسه و ادعاهای دروغین آن درباره دموکراسی گفت: اگر شما مشکلی در ارتباط با دموکراسی با دولت سوریه دارید پس چطور می توانید روابط خوبی را با بدترین کشورهای جهان و کم توسعه ترین آنها برقرار و با آنها دوستی کنید... نظیر عربستان و قطر... این تناقض با (ادعاهای شما) همخوانی ندارد.

رئیس جمهور سوریه تاکید کرد: اگر روابطی با نیرو و قدرتی که در روی زمین با تروریسم می جنگند، وجود نداشته باشد، نمی توان با تروریسم مبارزه کرد.

وی تاکید کرد: کشورهایی که از تروریست ها حمایت می کنند، بخشی از راه حل در سوریه نیستند.

بشار اسد درباره نقش ترکیه در بوجود آمدن شرایط و اوضاع کنونی گفت: خطرناکترین نقش را ترکیه بازی می کند.. زیرا ترکیه انواع حمایت ها را از این تروریست ها – از همه طیف ها- کرده است. برخی کشورها از جبهه النصره مرتبط با القاعده و برخی دیگر از داعش حمایت می کنند، درحالی که ترکیه از هر دو گروه حمایت می کند. از همه آنها با منابع انسانی حمایت می کند.. از جنبه جذب جنگجویان.. از آنها حمایت مالی و تسلیحاتی و نظارتی و اطلاعاتی می کند.. علاوه بر حمایت لجستیکی.

رئیس جمهور سوریه افزود: حتی رزمایش های ارتش ترکیه در مرز در طول نبرد در سوریه با همین هدف انجام شد. حتی پول هایی که در سراسر جهان جمع می شود، از طریق ترکیه (به سوریه) وارد می شود. همچنین داعش نفت را در ترکیه می فروشد. اینگونه ترکیه بدترین نقش را در بحران ما ایفا می کند. این امر به طور مستقیم با خود اردوغان و همچنین داود اوغلو در ارتباط است زیرا آنها منعکس کننده ایدئولوژی واقعی هستند که در قلب خود دارند، یعنی همان ایدئولوژی اخوان المسلمین.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها