یک کارشناس جهان اسلام:

اعتماد به آمریکا برای مبارزه با تروریسم اشتباه است

شنبه 5 دی 1394 - 18:09

العالم - یک کارشناس جهان اسلام گفت که " حماقت است که در جهان عرب و اسلام کسی بخواهد به آمریکایی ها برای از بین بردن فتنه وهابی ها، مبارزه با افراط گرایان و تروریست ها در منطقه، اعتماد و تکیه کند".

" محمد علی میرزائی" درگفت و گو با برنامه صباح جدید شبکه خبری العالم، با بیان اینکه وحدت اسلامی موجب ترس دشمنان می شود ، تقویت وحدت میان مسلمانان را برای مقابله با توطئه های دشمنان خواستار شد.

وی گفت دشمنان همه امکانات خود را برای ضربه زدن به وحدت مسلمانان و تخریب روابط میان آنان به کارمی گیرند.

میرزائی با بیان اینکه آمریکایی ها و اسرائیلی ها برخی طرف های عربی را برای اختلاف افکنی میان مسلمانان و تخریب روابط میان آنان به کارگرفته اند، گفت که عربستان به جولانگاه صهیونیست ها و آمریکایی ها تبدیل شده است و آن ها هرکاری را بخواهند درآن کشور انجام می دهند.

این پژوهشگر اسلامی، مسلمانان را به هوشیاری در برابر تبلیغات دروغین و فهم درست از اسلام دعوت کرد و گفت راه اصلی مقابله با دشمنان، شناخت دوست از دشمن است.

میرزائی همچنین با اشاره به ائتلاف سه جانبه عربستان، آمریکا و ترکیه به عنوان هم پیمانان اصلی رژیم صهیونیستی و خطر آنان برای وحدت اسلامی گفت چگونه ممکن است که آن ها خیر امت مسلمان را بخواهند.

وی به عنوان نمونه به کاهش قیمت نفت به 30 دلار اشاره کرد و یادآور شد نفتی که مهم ترین کالای استراتژیک درجهان به شمار می رود، با قیمتی ارزان تر از آب از مسلمانان خریداری می شود.

وی با بیان اینکه عربستان و آمریکا درصدد تخریب روابط میان امت اسلامی هستند، وحدت واقعی میان مسلمانان را که در پیروی از رسول گرامی اسلام (ص) واخلاق وسیره و سنت وی تجلی پیدا می کند، خواستار شد.

وی تصریح کرد اگر مسلمانان دیدگاه خود به رسول اسلام (ص) را تقویت نکنند، شاهد وحدت اجتماعی و در واقع متمدنانه نخواهیم بود.

شیخ میرزائی از مسلمانان خواست که از شخصیت پیامبر اسلام (ص) به عنوان شخصیتی که صفات مشخصی را از قرآن کریم اقتباس کرده و وجودی مملو از رحمت و مهربانی و انسانیت و اخلاق است، برداشتی یکسان داشته باشند.

این پژوهشگر اسلامی در تشریح علت برخی اختلاف ها میان مسلمانان اهل تسنن و شیعه و دیگر مذاهب اسلامی گفت علت این اختلافات واضح است، زیرا برخی از مسلمانان، تصویری از رسول خدا را ارائه می دهند که تصویری اموی و دروغین است، این درحالیست که برخی دیگر از آنان تصویری را ارائه می دهند که از سوی اهل بیت علیهم السلام ارائه شده است.

وی اظهار داشت که تصویری که از حضرت محمد (ص) ارائه شده است، تصویر یکسانی نیست و باید فهمی قرآنی واخلاقی و انسانی از شخصیت رسول الله داشت.

شیخ میرزائی تصریح کرد" درصورتیکه مسلمانان فهم و برداشت درستی از حضرت محمد (ص) داشته باشند، می توانند در برابر چالش های بزرگ پیش رویشان وحدت داشته باشند".

وی اظهار داشت امام خمينی "قدس سره" به آنچه درتاریخ گذشته بود، واقف بود و از هفته وحدت به عنوان وسیله ای برای وحدت و یکپارچگی میان مسلمانان استفاده کرد.

شيخ ميرزائی گفت درصورتیکه به گذشته بازگردیم، خواهیم دید که شخصیت رسول گرامی اسلام و سنت ایشان به شکل خطرناکی مصادره شده است و برخی از طرف های گمراه که با اسلام مبارزه می کنند، با جعل احادیث و اخبار و تحریف روایات، درصدد تغییر درسنت و سیره رسول الله برآمده اند، همچنانکه درباره " اسلام اموی" گفته می شود.

وی افزود " کسی که به دنبال حقیقت است، درصورتیکه منصف و عادل باشد، واقعیت را به آسانی درک می کند".

وی اظهار داشت جمهوری اسلامی فعالیت های بسیاری را انجام داده و صدها کتاب با مضمون وحدت میان مسلمانان در جهان توزیع کرده است.

شیخ میرزائی تصریح کرد" درایران پیروان همه مذاهب با یکدیگر در صلح و ادب و اخلاق زندگی می کنند، نه سنی شیعه را کشته و نه شیعه به کشتن سنی ها اقدام کرده است، برعکس آنچه که درشرق عربستان روی می دهد و شیعیان در آن جا رنج می برند.

میرزائی گفت تجربه ای که امام خمینی قدس سره درقوانین اجرا کرد مبنی براینکه مذاهب دارای نمایندگانی در مجلس باشند، قانون اساسی ایران را به قانونی انسان دوستانه و اسلامی تبدیل کرد که درآن به همه مذاهب و ادیان احترام گذاشته می شود.

وی در پایان گفت جمهوری اسلامی ایران روشی را در پیش گرفته که قضیه فلسطین را طی سه چهار دهه گذشته درصدر اولویت های خود قرار داد و جهانیان می دانند که قضیه، قضیه شیعیان نیست اما آن ها امروزه می خواهند که واقعیت ها را تخریب کنند و اتهاماتی به جمهوری اسلامی وارد کنند که دراصل به خود آنان وارد است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها