در واکنش به سخنان جان کری؛

احزاب یمنی:آمریکا حامی اصلی تجاوز به یمن است

احزاب یمنی:آمریکا حامی اصلی تجاوز به یمن است
دوشنبه 5 بهمن 1394 - 10:11

تشکل احزاب سیاسی یمنی در واکنش به سخنان جان کری با انتشار بیانیه ای تاکید کرد که آمریکا حامی نخست حملات و تجاوزگری به ملت یمن است.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، در بیانیه تشکل احزاب سیاسی یمنی مخالف تجاوز، آمده است: هیات اجرایی این تشکل با دقت تمام تحولات یمن و پیامدهای آن در سطح محلی، منطقه ای و بین المللی و از جمله سخنان جان کری وزیر امور خارجه آمریکا در خصوص حملات و تجاوزگری به یمن، در دیدار با وزیران امور خارجه کشورهای عضو شورای همکاری (خلیج فارس) در ریاض را پیگیری می کند و بدون شک آمریکا حامی نخست تجاوزگری و حملات به کشور ماست و این در بیانیه های مختلف و سخنرانی های ما همواره اعلام شده است.   

در این بیانیه آمده است: ما در کادر رهبری هیات اجرایی تشکل احزاب سیاسی یمنی مخالف تجاوز، این سخنان را محکوم می کنیم. این سخنان زمینه را برای ارتکاب جنایات بیشتر علیه فرزندان ملت یمن و ادامه کشتار، ویرانی، آوارگی و مانع تراشی در برابر روند سیاسی که سازمان ملل متحد بر آن نظارت دارد، فراهم می کند.

در این بیانیه بر پنج نکته تاکید شده است؛ 

نخست: آمریکا را مسؤول همه پیامدهای قانونی و انسانی و اخلاقی این سخنان و مشارکت رسمی در تجاوز علیه یمن می دانیم.

دوم: از موسسه بین المللی (سازمان ملل متحد) و همه آزادگان جهان و کشورها و گروهها و افراد می خواهیم در برابر ادامه تجاوز علیه یمن و پیامدهای آن در همه سطوح، احساس مسؤولیت کنند. 

سوم: از ملت های عرب، مسلمان و دولت هایی که تجاوزگری به یمن را محکوم کردند، می خواهیم خطرات علیه امت ما را درک کنند؛ خطراتی که با توجه به اقدامات قدرت های سلطه گر و استکبار جهانی به رهبری آمریکا در جهت خدمت به طرح صهیونیستی ـ آمریکایی در منطقه و مشارکت بسیاری از کشورهای منطقه در این طرح خصمانه که با ارزش ها و اصول و آرمان های ما به ویژه آرمان فلسطین تعارض دارد، آشکار شده است.

چهارم: همه فرزندان ملت یمن را به وحدت و همبستگی و حمایت از نیروهای ارتش و امنیتی و کمیته های مردمی و ادامه پشتیبانی از طریق تامین نیرو، پول و کاروان های مواد غذایی دعوت می کنیم تا شیوه ای که با آن طرح های جنایتکارانه علیه یمن در مدت بیش از 10 ماه خنثی شده است، ادامه یابد.

پنجم: از همه نیروهای سیاسی، انقلابی، سازمان ها و رسانه های مختلف و کاربران پایگاههای اجتماعی که مخالف تجاوزگری به یمن هستند، می خواهیم در سخنرانی های سیاسی و پیام های تبلیغاتی خود بر حملات ضد بشری سعودی ـ آمریکایی و بمباران مردم بی دفاع یمن متمرکز شوند.  

پربیننده ترین خبرها