نامزد جمهوری‌خواه آمریکا: خاورمیانه را ویران کردیم

نامزد جمهوری‌خواه آمریکا: خاورمیانه را ویران کردیم
يکشنبه 25 بهمن 1394 - 14:57

نامزد حزب جمهوری خواه ریاست جمهوری آمریکا در مناظره انتخاباتی گفت که کشورش مسئول ویرانی و تنش‌های خاورمیانه است و حمله به عراق نیز اشتباه بسیار سنگینی بود.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، به نقل از روسیا الیوم، "دونالد ترامپ" 13 فوریه در جلسه مناظره با "جب بوش" رقیب انتخاباتی هم حزب خود خاطرنشان کرد، آمریکا برای حمله به عراق 2 تریلیون دلار هزینه کرد و افراد زیادی را ازدست داد.

وی افزود: حمله آمریکا به عراق اشتباه جرج دبلیو بوش برادر بزرگ جب بوش بود.
ترامپ خاطرنشان کرد، همه ما ممکن است اشتباهاتی مرتکب شویم اما این اشتباه تفاوت دارد ما باید به عراق نمی رفتیم ما خاورمیانه را ویران کردیم.

وی جرج بوش پسر (رییس جمهور پیشین آمریکا) را به دروغگویی متهم کرد و گفت: به ما دروغ گفتند به ما گفتند در عراق سلاح کشتار جمعی وجود دارد اما هیچ سلاحی در کارنبود و خودشان هم به خوبی از این مساله اطلاع داشتند. دو هزار میلیارد دلار خرج کردیم و هزاران کشته دادیم، چه چیزی گیرمان آمد؟ حتی عراق را هم نگرفتیم. ایران آن را گرفت!

جب بوش نیز در دفاع از خود در برابر حملات ترامپ خاطرنشان کرد، من ازدست باراک اوباما ( رییس جمهوری کنونی آمریکا) به خاطر این که مسئولیت همه مشکلات را بر دوش برادرم انداخته دلگیر هستم و با صراحت می گویم به توهین های دونالد ترامپ اهمیتی نمی دهم.

گفتنی است در این مناظره درگیری های لفظی شدیدی میان دونالد ترامپ ـ که از نامزدهای پیشروی حزب جمهوری خواه در انتخابات ریاست جمهوری است ـ  و جب بوش، فرماندارسابق ایالت فلوریدا، نامزد ریاست جمهوری و تد کروز سناتور ایالت تگزاس درگرفت.

217 ـ 211 ـ 7

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها