ده ها مزدور عربستان در یمن کشته و یا زخمی شدند

ده ها مزدور عربستان در یمن کشته و یا زخمی شدند
سه شنبه 27 بهمن 1394 - 18:35

العالم - حمله نیروهای یمنی به مواضع شبه نظامیان مزدور عربستان، به کشته و زخمی شده ده ها نفر مزدوران سعودی منجر شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، نیروهای ارتش و کمیته های مردمی انقلابی یمن، مزدوران مسلح عربستان سعودی را از مناطق التباب الحمر، الملح و المدفون استان مأرب عقب راندند و با شکست آنان توانستند در این استان پیشروی کنند.

10 کیلومتر تا پاکسازی شهر مارب از تروریستها
خبرگزاری سبأ نت روز سه شنبه به نقل از منبعی نظامی در یمن گزارش کرد: نیروهای مشترک یمنی چند موضع استراتژیکِ مُشرف بر شهر مأرب مرکز استان مأرب را در مناطق الطلعه الحمراء، إیدات الراء، العطیف به کنترل خود درآوردند و همچنان به سوی مأرب در حال پیشروی هستند به طوری که فقط 10 کیلومتر با این شهر فاصله دارند. 
این منبع نظامی که خواست نامش فاش نشود، افزود: نیروهای ارتش و کمیته های مردمی حمله شبه نظامیان کودتاچی را در اطراف بازار صرواح در غرب استان مأرب دفع و تلفات و خساراتی سنگین به آنها وارد کردند و آنان را در تصرف یکی از مناطق غربی این استان ناکام گذاشتند. 
منبع مزبورهمچنین خاطرنشان کرد: نیروهای یمنی به شدت به مواضع شبه نظامیان مزدور عربستان سعودی در اطراف بازار صرواح و منطقه المشجح حمله کردند که در این حمله ده ها نفر از این شبه نظامیان کشته و زخمی شدند.

کشته شدن چند سرکرده مزدور عربستان در شمال یمن
چند سرکرده مزدوران عربستان هم درحمله توپخانه ای نیروهای یمنی به مجتمع مراکز دولتی استان الجوف در شمال یمن کشته شدند و مناطق الجبیر و الخطاب نیز از تصرف مزدوران خارج شد و به کنترل نیروهای یمنی درآمد.
حمله نیروهای یمنی به محل تجمع نظامیان سعودی در نزدیکی موضع نظامی نهوقه استان نجران در جنوب عربستان نیز چند کشته برجای گذاشت و تعداد زیادی مواضع نظامی سعودی ها در استان جیزان از جمله موضع المبخره نیز هدف حملات توپخانه ای یمنی ها قرار گرفت به طوری که نظامیان سعودی مجبور شدند با خودروهای خود پا به فرار بگذارند.
مواضع الکرس و المثنی به ترتیب در استان های جنوبی جیزان و عسیرعربستان نیز آماج حملات موشکی و توپخانه ای یمنی ها قرار گرفت.

پیوستن قبایل شهر بنی حارث به صفوف نیروهای یمنی
همچنین قبایل شهر بنی الحارث در شمال استان صنعا از آمادگی خود برای پیوستن به صفوف ارتش و کمیته های مردمی یمن برای مبارزه با متجاوزان خبر دادند و اعلام کردند که از هیچ تلاشی برای پیشتیبانی از نیروهای یمنی دریغ نخواهند کرد.
خبرهای رسیده همچنین حاکی است که بمباران یمن از سوی عربستان و متحدانش ادامه دارد و در تازه ترین حملات جنگنده های متجاوز به شهرهای مجز، کتاف، رازح، حیدان و شدا در استان صعده چند شهروند یمنی شهید و زخمی شدند.

214-211-9

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها