رژیم صهیونیستی: آتش بس در سوریه عملی نمی‌شود

رژیم صهیونیستی: آتش بس در سوریه عملی نمی‌شود
سه شنبه 4 اسفند 1394 - 10:59

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی با اشاره به اینکه تل آویو "آزادی عمل" در سوریه را برای خود محفوظ می داند، گفت که افقی برای آتش بس در سوریه نمی بیند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از روزنامه لبنانی "السفیر"، موشه یعلون در سخنانی در حاشیه مشارکت خود در مانور پدافند هوایی سالیانه "جنیفر کبرا 16" گفت که افقی برای برقراری آتش بس در سوریه نمی بیند.
یعلون روی عرشه کشتی جنگی آمریکایی" يو إس إس ـ كارني USS –CARNEY" در بندر حیفا که در این مانور شرکت دارد، بدون اشاره به حملات توپخانه ای و هوایی ارتش این رژیم به خاک سوریه در طول پنج سال اخیر و حمایت علنی از گروههای مسلح بویژه گروه تروریستی جبهه النصره (شاخه القاعده در سوریه) مدعی شد: اسرائیل در آنچه در آنجا یا لبنان روی می دهد، دخالت نمی کند. اسرائیل براساس یک اصل کار می کند و آن هم دفاع از خود و منافع اش است. این مسئله را آمریکا و روسیه که در سوریه کار می کنند، می دانند. آزادی عمل ما محفوظ است.
وی درباره توافق آتش بس در سوریه گفت: مشاهده برقراری آتش بسی با ثبات که همه طرف ها به آن پاسخ مثبت دهند، دشوار است. به نظر نمی رسد که آتش بس همه جانبه ای افق وجود داشته باشند.
یعلون به تداوم مذاکرات بین واشنگن و تل آویو درخصوص کمک های نظامی به رژیم اسرائیل اشاره کرد و مانور یادشده را "نمونه دیگری از روابط خاص و بسیار عمیق بین آمریکا به عنوان بزرگترین دوست و اسرائیل" خواند و گفت که این مانور به دفاع از این رژیم در برابر شلیک موشک ها تمرکز دارد.
یعلون درباره مسلح شدن جنبش حماس در غزه مدعی شد، تولید موشک برای این جنبش دشوارتر شده است اما همچنان به تلاشهایش ادامه می دهد.

6-9

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها