جمع آوری روزنامۀ مصری به سبب تیتر ضد سعودی! +عکس

جمع آوری روزنامۀ مصری به سبب تیتر ضد سعودی! +عکس
سه شنبه 24 فروردين 1395 - 15:21

نسخۀ امروزِ "المصری الیوم" به سبب درج تیتری که خاطرِ سعودی ها را مکدر کرد؛ از دکه های روزنامه فروشی جمع شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامۀ المصری الیوم که به دولت سیسی نزدیک است، با انتخاب یک تیتر درشت دوپهلو درباره گزارش سفر سلمان پادشاه عربستان به مصر، خشم سعودی ها را برانگیخت.

المصری الیوم در شمارۀ روز سه شنبۀ خود با تیتر درشت نوشت: "دو جزیره و دکترا برای سلمان و میلیاردها برای مصر".

 

تغییر تیتر اول المصری الیوم

به نوشتۀ وبگاه "عربی 21" منابع آگاه خبر دادند که واحد امور افکار عمومی در ارتش مصر، رأساً در این ماجرا دخالت کرد و دستور جمع آوری نسخه های توزیع شده از المصری الیوم از دکه های روزنامه فروشی ها را صادر کرد.
در همین راستا، تصویرِ صفحۀ نخستِ روزنامه از صفحۀ این روزنامه بر روی تویتر نیز حذف شد و تصویری تازه با تیتری جدید از روزنامه جایگزین آن شد. تیتر جایگزین عبارت بود از: "حاصل سفر "سلمان": توافقنامه هایی به ارزش 25 میلیارد دلار".

محمد السید صالح سردبیر روزنامه المصری الیوم، علت بروز این مشکل را اشتباه همکاران اجرایی در انتشار نسخۀ اصلاح نشده اعلام کرد، اما درباره عکس منتشر شده از صفحۀ اصلی روزنامه در تویتر، توضیحی نداد.

گفتنی است که پادشاه عربستان، در سفرِ پنج روزۀ خود به مصر، قراردادهای متعددی با مقامات مصر امضا کرد که مهم ترینِ آن واگذاری مالکیت دو جزیرۀ صنافیر و تیرانِ مصر به عربستان بود. این موضوع جنجالی در مصر به پا کرد که همچنان ادامه دارد.

205-8

پربیننده ترین خبرها