لابی ایرانی علیه عربستان در آمریکا!

لابی ایرانی علیه عربستان در آمریکا!
دوشنبه 30 فروردين 1395 - 15:01

همزمان با تشدید بحران در روابط عربستان و آمریکا به دلیل تهدید سعودی ها برای تصویب نشدن قانونی در کنگره در خصوص حملات 11 سپتامبر، سایت «عربی21» مدعی شد عربستان این روزها با حملات برنامه ریزی شده ای از سوی "لابی ایرانی" در آمریکا مواجه است!

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، در حالی که اخیرا موضوع احتمال تصویب لایحه ای در کنگره آمریکا درباره موافقت با شکایت خانواده‌های قربانیان حملات 11 سپتامبر از دولتهای بیگانه مطرح شده، و عربستان هم در مقابل هشدار داده است که در صورت تصویب این لایحه، میلیاردها دلار سرمایه خود را از آمریکا خارج خواهد کرد، سایت «عربی21» ادعا کرد لابی نایاک (شورای ملی ایرانیان آمریکا) نقش اساسی در حملات رسانه ای علیه عربستان در آمریکا ایفا می کند.

به ادعای عربی21، رسانه های آمریکایی و اروپایی این روزها شاهد حملات برنامه ریزی شده ای برای هدف قرار دادن عربستان هستند و سعی دارند تروریسم و بی ثباتی منطقه را به عربستان و سیاست خارجی این کشور ربط دهند و لابی نایاک موفق شده است از طریق روزنامه نگاران و پژوهشگران و نویسندگان ایرانی که در رسانه های آمریکایی و اروپایی فعالیت می کنند، به این رسانه ها نفوذ کند.

یادآور می شود سی ان ان اخیرا به نقل از مسؤولان آمریکایی فاش کرده است که عربستان سعودی به این کشور هشدار داده که در صورت تصویب لایحه ای در کنگره مبنی بر موافقت با شکایت خانواده‌های قربانیان حملات 11 سپتامبر و دیگر حملات تروریستی از دولتهای بیگانه، میلیاردها دلار سرمایه خود را از این کشور خارج خواهد کرد. 

در صورتی که کنگره این لایحه را تصویب کند و پس از آن به امضای باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا برسد، آن گاه راه برای تحقیق و بررسی نقش دولت عربستان در دادخواست های مربوط به حملات 11 سپتامبر سال 2001 هموار خواهد شد.

"برنی ساندرز" نامزد دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا روز دوشنبه گفت که از مدتها قبل در خصوص مواضع عربستان نگران بوده است.
ساندرز که عضو کنگره آمریکا است، در پاسخ به سؤالی درباره پیش نویس قانونی که اجازه می‌دهد از عربستان به دلیل ارتباط با حملات 11 سپتامبر شکایت شود، و همچنین تهدید عربستان مبنی بر فروش سرمایه‌هایش در آمریکا، اظهار داشت: قبل از تصمیم گیری درباره این موضوع نیازمند اطلاعات بیشتری هستم.
ساندرز افزود: همانطور که همیشه گفته‌ام، درباره نقش عربستان طی سالهای طولانی بسیار نگرانم. موضوع فقط مربوط به این نیست که بیشتر عاملان حملات 11 سپتامبر سعودی بودند، بلکه حمایتها از داعش و گروه‌های تروریستی دیگر نیز مطرح است.

 214-8

 

 

 

پربیننده ترین خبرها