کسی درباره سوریه از امارات نظر خواسته بود؟

پنج‌شنبه 16 ارديبهشت 1395 - 22:49

سفیر امارات در واشنگتن، بر لزوم برقراری نظام سکولاریسم در سوریه تأکید کرد!

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، یوسف العتیبه سفیر امارات در آمریکا اعلام کرد: برقراری "نظامی جدید، سکولار و دموکراتیک" در سوریه همان چیزی است که "ما" برای حل بحران این کشور می خواهیم و به دنبالش هستیم.

العتیبه اعلام کرد: کلمه "سکولاریسم" کلمه مهمی برای ماست و آنچه برای ما ناخوشایند است، گروه های [موسوم به] اسلامگرا همچون اخوان المسلمین، داعش و جبهه النصره است.

این اظهارات در حالی مطرح می شود که برخی کشورهای عربی منطقه، حمایت مالی و تسلیحاتی خود از گروه های تروریست در سوریه از جمله داعش و النصره را پنهان نمی کنند.

سفیر امارات در واشنگتن افزود: ما نمی خواهیم که این گروه ها نظام سیاسی سوریه را به دست بگیرند، یا از آن سوء استفاده کنند.

العتیبه خواستار کاهش اختیارات رئیس جمهوری سوریه شد و گفت: "تدوین قانون اساسی جدید، سلب بسیاری از اختیارات رئیس جمهوری، تقویت نقش و افزایش وظایف پارلمان و افزایش تعداد نمایندگان اقلیت ها در پارلمان همچون اقلیت های لبنان" از ضروریات مرحله کنونی سوریه است.  

سفیر امارات اما به رسم معمول نمایندگان ارتجاع عرب، هرگز درباره این که چرا در کشور خودش و در همسایگان دیوار به دیوارش همچون عربستان، قطر و بحرین، از کم ترین سطوح دموکراسی و انتخابات و نظامی که از آن سخن می گوید هیچ اثر و خبری نیست، توضیحی نداد. 

7- 214

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها