سازمان اطلاعات هلند:

داعش کودکان را برای عملیات در اروپا آموزش می‌دهد

داعش کودکان را برای عملیات در اروپا آموزش می‌دهد
شنبه 1 خرداد 1395 - 12:58

رئیس سازمان اطلاعات هلند هشدار داد که گروه تروریستی داعش، در مناطقی از سوریه به کودکان آموزش می دهد تا در اروپا دست به عملیات انتحاری بزنند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه اتریشی "دی پریسه" به نقل از گزارش امنیتی "راب برت هولی" برای اتحادیه اروپا که در نشست امنیتی برلین ارائه شد، نوشت: احتمال هر نوع سناریوی تروریستی که توسط یک کودک یا نوجوان اجرا شود وجود دارد.
خبرگزاری سانا به نقل از این روزنامه تأکید کرد که در این گزارش هشدار داده شده است که این کودکان خطر بزرگی برای امنیت و ثبات اروپا هستند، و  پس از آموزش می توانند در هر نقطه دست به عملیات انتحاری و تروریستی بزنند.
روزنامه "دی پریسه" خاطرنشان کرد که سازمانها و سرویسهای اطلاعاتی و امنیتی هلند، آلمان، اتریش و دفاتر مبارزه با تروریسم به اتفاق متذکر شده اند که خطر حمله تروریستی مخصوصا پس از حملات تروریستی پاریس و بروکسل و نفوذ تعداد نامعلومی عنصر تروریستی همراه با موج پناهجویان به اروپا هر لحظه وجود دارد.
"دی پریسه" به نقل از مقامات امنیتی هلندی گفت که دهها و حتی صدها کودک، هلند و برخی کشورهای اتحادیه اروپا را به منظور گذراندن دوره آموزش نظامی زیر نظر گروه تروریستی داعش در سوریه، ترک کرده اند. آنها پس از آموزش نظامی به اروپا برمی گردند.
پاتریک کاوار، رئیس اداره امنیت داخلی فرانسه نیز دو روز پیش هشدار داده بود که گروه تروریستی داعش در حال برنامه ریزی برای حمله های تروریستی جدید است و طبعا هدف اصلی آنها، فرانسه است.

داعش ساخته و پرداخته سرويسهاي اطلاعاتي و جاسوسي آمريكايي و اسرائيلي است و تفكرات آن برخاسته از وهابيت است؛ "ابوبكر بغدادي" سركرده اصلي گروه تروريستي داعش در دوران حضور اشغالگران آمريكايي در عراق، در زندان بوكا در اختيار آمريكايي ها بود. با ايجاد اين گروه شمار قابل توجهي از افراطي‌ها از كشورهاي مختلف حتي آمريكا و كشورهاي اروپايي، در سايه سكوت مقامات آن كشورها و با همكاري سرويسهاي اطلاعاتي غربي و همپيمانان آنها در منطقه به راحتي توانستند به اين گروه تروريستي ملحق شوند. اما اكنون بازگشت اين تروريستها به يكي از بزرگترين مشكلات كشورهاي غربي تبديل شده است.
208

پربیننده ترین خبرها