شیخ نعیم قاسم: مقاومت با توطئۀ جهانی مواجه است

شیخ نعیم قاسم: مقاومت با توطئۀ جهانی مواجه است
دوشنبه 7 تير 1395 - 20:11

شیخ نعیم قاسم معاون دبیر کل حزب الله لبنان اعلام کرد : ما امروز با توطئۀ بین المللی چند جانبه مواجه هستیم.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، شیخ نعیم قاسم روز دوشنبه در دبیرستان پیامبر مصطفی (ص) در غرب شهر النبطیه در جنوب لبنان اعلام کرد: کشورهای بزرگ یا کشورهای منطقه یا نظام های دیکتاتوری یا اسرائیل یا گروه های تکفیری امروز از هر طرف ما را به آماج حملات خود تبدیل کرده اند و از هیچ توطئه ای برای بازداشتن ما از حرکت در مسیر الهی و مستقیم خود رویگردان نیستند. این توطئه جنبه های مختلف دارد که " حمله نظامی آمریکا به کشورهای منطقه و اشغال این کشورها ، اشغالگری و توسعه طلبی اسرائیل در خاک کشورهای عربی ، فعالیت های مخرب و جنایتکارانه گروه های تکفیری، ایجاد آشوب و تفرقه افکنی بین شیعیان و اهل تسنن و قومیت های مختلف  و تخریب اقتصاد کشورها " نمونه هائی از توطئه گری مستکبران منطقه و جهان علیه محورهای مقاومت اسلامی است.
وی افزود: ما با وجود همه این شیطنت ها موفق و پیروز شدیم و باز هم پیروزی نصیب ما خواهد شد زیرا پایدار و استوار در برابر خطرات و تهدیدهای کوچک و بزرگ ایستاده ایم. 
شیخ نعیم قاسم تأکید کرد: حزب الله به عنوان محور مقاومت اسلامی لبنان دو دستاورد بزرگ به ارمغان آورده است . اول اینکه افسانه " ارتش شکست ناپذیر اسرائیل " را درهم کوبید و با پایداری و ایستادگی خود و آزادسازی مناطقی از خاک لبنان ، اسرائیل را به خاک مذلت نشاند و همه جهانیان از این موضوع مطلع هستند و همگان می دانند که شکستن دادن اسرائیل در میدان جنگ کار چندان سخت و دشواری نیست و ارتش اسرائیل چیزی بجز شیر پوشالی نیست .  
شیخ نعیم قاسم افزود: دستاورد دوم این است که پایداری و ایستادگی حزب الله مانع سیطره گروه های تکفیری بر بخش بیشتر و وسیعتری از خاک کشورهای عربی شد و این گروه ها را از دست یابی به رؤیای تشکیل خلافت ادعایی خود در شمال و بقاع بازداشت و ضربات سنگینی به آنها وارد کرد.
شیخ نعیم قاسم خاطرنشان کرد: امروز اسرائیل سردرگم است و اگر بخواهد دست از پا خطا کند و به فکر تجاوز باشد، چیزی بجز شکست نصیبش نخواهد شد و بهتر است که از جنگ سال 2006 که چندان دور نیست ، درس عبرت بگیرد . اسرائیل باور دارد و معتقد است که حزب الله امروز امکانات و تجهیزاتی دارد که بسیار بیشتر از امکانات و تجهیزاتش در سال 2006 است و می داند که نمی تواند در میدان جنگ با حزب الله کاری از پیش ببرد.
شیخ نعیم قاسم گفت: اسرائیل می داند که اگر کاری نکند ، حزب الله توانمندی های خود را بیش از پیش افزایش خواهد داد و با مشکلات بیشتری مواجه خواهد شد بنابراین مقامات اسرائیلی در کنفرانس هرتسلیا اعلام کردند که احتمال آغاز جنگ در این برهه وجود ندارد و شاید 10 سال دیگر هم وجود نداشته باشد زیرا دو طرف (حزب الله و اسرائیل) تمایلی به جنگ ندارند . اسرائیل برای خلاص کردن خود از دست حزب الله جنگ را ضروری می داند ولی در این برهه قدرت جنگیدن را ندارد و برای توجیه اجتناب خود از جنگیدن اعلام می کند که شرایط جنگ هنوز فراهم نشده است .

214

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها