لاوروف: ارزیابی غرب دربارۀ اسد اشتباه بود

لاوروف: ارزیابی غرب دربارۀ اسد اشتباه بود
شنبه 27 شهريور 1395 - 12:33

وزیر امور خارجه روسیه با اشاره به ارزیابی اشتباه غربیها درباره میزان تداوم دولت سوریه تاکید کرد: مقبولیت مردمی بشار اسد رئیس جمهور سوریه روز به روز افزوده می شود.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، سرگئی لاوروف تصریح کرد: برخلاف تاکید غربیها که بشار اسد رئیس جمهور سوریه چند روزی بیشتر سرکار نخواهد بود، مقبولیت وی نزد مردم سوریه به صورت مداوم درحال افزایش است.

وی به خبرگزاری اسپوتنیک گفت: اولویت غربیها فقط کنار زدن بشار از قدرت بوده است زیرا در سال 2011 میلادی فکر می کردند که به سرعت به سرنوشت قذافی دچار خواهد شد و چند روز بیشتر سرکار نخواهد بود؛ درحالی که وی همچنان در طول شش سال پایداری کرده است و مقبولیتش در بین مردم بیشتر می شود چرا که آنها می دانند وی تنها ضمانت برای جلوگیری از افتادن سوریه در دستان تروریست ها و فروپاشی این کشور به عنوان یک کشور است.

لاوروف افزود: اولویت شرکای ما در انتخاب گزینه ها همان تکرار اشتباهات مرتکب شده در عراق و لیبی است. شرکای غربی ما متاسفانه خواهان افتادن در همین چاه هستند.

وی تصریح کرد: با این وجود، شرکای غربی درحال درک این واقعیت هستند که مسئله بسیار وخیم شده است، و باید اولویت ها را بیشتر براساس منافع ملی خود که در مبارزه با تروریسم است، برگزینند.

لاوروف با اشاره به "عادی سازی روابط کشورش با ترکیه" گفت: آنکارا این حقیقت را درک می کند که خطر تروریسم برایش قطعی است، و امنیت ملی آن را تهدید می کند لذا در برهه اخیر درخصوص هشدارها به بشار اسد - از جمله اینکه باید قبل از اینکه درباره آینده سوریه سخن بگوییم، اسد با هر هزینه ای برود- انعطاف و نرمی نشان می دهد.

وی درباره توافق های  روسیه و آمریکا گفت: اولویت اصلی در این توافق ها، عمل آمریکا به تعهدات قدیمی خود درخصوص جداسازی معارضان سوری همکار با واشنگتن و جبهه النصره ونظایر آن است.

وزیر خارجه روسیه گفت: درباره جبهه النصره، ما شک و تردید جدی درباره ان داریم. ما اخیرا لیستی از آمریکا دریافت کردیم که شامل گروههایی است که به توافق آتش بس در سوریه پیوسته اند که باید هدف قرار نگیرند و درصدر این فهرست "احرار الشام" قرار دارد.

وی تصریح کرد: ما در حال حاضر در تلاش برای اعلام محتوای این توافق ها هستیم زیرا نمی خواهیم در مسیر دیپلماسی محرمانه گام برداریم.

6

پربیننده ترین خبرها