درگیری پلیس فرانسه و مهاجران در شهر کاله

درگیری پلیس فرانسه و مهاجران در شهر کاله
يکشنبه 2 آبان 1395 - 14:58

خبرها از درگیری شدید پلیس فرانسه و صدها مهاجر در شهر کاله واقع در شمال فرانسه نزدیک اردوگاه مهاجران موسوم به کمپ جنگل – که هزاران مهاجر را در خود جای داده است – حکایت دارد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، احتمال می رود مقامات فرانسه فردا دوشنبه تخلیه این اردوگاه را که حدود 10 هزار پناهجو را در خود جای داده است، آغاز کنند.
اغلب پناهجویان سعی می کنند از فرصت استفاده کرده و با عبور از کانال مانش وارد خاک انگلستان شوند.
پلیس فرانسه برای پراکنده کردن مهاجرین معترض از بمب های گازی استفاده کرده و با توزیع هزاران اطلاعیه در میان مهاجران، از آنها خواسته است تا قبل از تخریب اردوگاه با استفاده از بلدوزر، آنجا را تخلیه کنند. 

درگیری بین پلیس فرانسه و مهاجران

این در حالی است که انگلیس شروع به پذیرش ده ها کودک مهاجر از این اردوگاه کرده است که همراه ندارند.
دولت فرانسه اعلام کرده که قصد دارد پناهجویان را از این اردوگاه به دیگر اردوگاه های سراسر کشور منتقل، و پس از آن به دریافت و بررسی درخواست های پناهندگی رسیدگی کند.

درگیری در شهر کاله فرانسه

به گفته روزنامه ها و رسانه های فرانسوی در این درگیری ده ها مهاجر با پرتاب سنگ به سوی نیروهای پلیس، آنها را وادار به استفاده از بمب های گازی و باتوم برای پراکنده کردن معترضان کردند.
گفتنی است پلیس فرانسه بارها به اتهام نقض حقوق بشر در برخورد با پناهجویان، مورد انتقاد قرار گرفته است. همچنین چند سازمان حقوقی نیز درباره عملیات تخلیه این اردوگاه ابراز نگرانی کرده اند.

درگیری در شهر کاله فرانسه

سازمان حقوقی "پناهگاه مهاجران" در فرانسه گفته است تعداد مهاجرانی که حاضر به تخلیه اردوگاه نیستند، به 2000 نفر خواهد رسید.

درگیری در شهر کاله فرانسه

208 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها