با ردّ معیارهای غرب؛

روسیه دانشگاه‌های جهان را رتبه‌بندی می‌کند

روسیه دانشگاه‌های جهان را رتبه‌بندی می‌کند
جمعه 7 آبان 1395 - 06:48

رئیس کمیسیون آموزش دومای روسیه گفت: نباید به رتبه‌بندی دانشگاه‌ها توسط کشورهای غربی اعتماد کرد و رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهان را خودمان انجام می‌دهیم.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "ویچسلاو نیکونوف" رئیس کمیسیون آموزش دوما پنج شنبه گفت: بدیهی است رتبه بندی کشورهای غربی هرگز بر اساس تعداد ماهواره هایی که دانشگاه ها پرتاب کرده اند نیست، اما اگراین مساله ملاک بود، دانشگاه دولتی مسکو در میان دانشگاههای جهان رتبه یک را از آن خود می کرد.

وی افزود: اگر ما ملاک های رتبه بندی 100 دانشگاه اول را بر اساس معیارهای غرب درست بدانیم، هیچ یک از دانشگاه های روسیه در فهرست این 100 دانشگاه قرار نمی گیرد، زیرا به عنوان مثال، هیچ یک از مجلات علمی غربی، اطلاعات مورد استفاده خود را از دانشگاه های ما دریافت نمی کنند.

شورای رؤسای دانشگاه های روسیه اخیرا از روش بین المللی جدیدی برای رتبه بندی دانشگاهها که در روسیه اعمال خواهد، شد سخن گفته است، مشروط بر اینکه اتحادیه رؤسای دانشگاه های روسیه، آکادمی علوم روسیه و نیز آکادمی آموزش روسیه از آن حمایت کنند.

در همین حال، "ویکتور ساونیچی" رئیس دانشگاه دولتی مسکو نیز از ابراز تمایل ده ها کشور برای مشارکت در رتبه بندی دانشگاه ها توسط روسیه خبر داد.

وی گفت:چین، هند، ایران، ترکیه، ارمنستان و آذربایجان در ردیف نخستین کشورهایی هستند که روش رتبه بندی روسیه را تایید کرده اند.

7- 217

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها