واکنش مالدیو به خبر فروش جزیره به عربستان

واکنش مالدیو به خبر فروش جزیره به عربستان
چهارشنبه 18 اسفند 1395 - 12:34

دولت مالدیو درصدد اجرای پروژه های مجلل گردشگری عربستان در تعدادی از جزایر خود است که این امر با مخالف داخلی روبرو شده است زیرا مخالفان آن را فروش جزایر به عربستان می دانند.

العالم - مالدیو

دولت مالدیو اعلام کرده است که یک پروژه سرمایه گذاری بزرگ را با هدف گردشگری مجلل در تعدادی از جزایر خود با حمایت مالی عربستان اجرا خواهد کرد. 

قرار است سلمان بن عبدالعزیز شاه سعودی ماه جاری میلادی به مالدیو سفر کند.

مالدیو از مجموعه جزایری در اقیانوس هند تشکیل شده است. این کشور از زمان خلع محمد نشید اولین رهبر منتخب این کشور در سال 2012 میلادی دچار ناآرامی سیاسی است.

حزب مخالف "نشید" هفته جاری اعلام کرد که پروژه یاد شده عملا به یک قدرت خارجی اجازه خواهد داد که بر مجمع جزایر "فافو" مالدیو سیطره یابد.

این درحالی است که کشور مالدیو شاهد اعتراضات عمومی علیه  این پروژه بوده است.

دفتر عبدالله یمین رئیس جمهور کنونی مالدیو در بیانیه ای اعلام کرد: فافو بخشی از برنامه ای گسترده و چند جانبه برای حمایت مالی از پروژه سرمایه گذاری اصلی میلیارها دلاری است که شامل احداث مجتمع های مسکونی و مجلل و شمار زیادی از مراکز گردشگری و تفرجگاه و فرودگاه است.

درحالی که حزب مخالف نشید این اقدام دولت مالدیو را به منزله سیطره عربستان بر جزایر یاد شده می داند، دفتر عبدالله یمن گفت: دولت این ادعا را که مجمع جزایر یاد شده به یک رژیم خارجی فروخته شده است، رد می کند.

6

پربیننده ترین خبرها