روحانی: ملت حماسه بزرگ انتخاباتی خلق خواهد کرد

روحانی: ملت حماسه بزرگ انتخاباتی خلق خواهد کرد
دوشنبه 21 فروردين 1396 - 11:50

رییس جمهوری با اشاره به درپیش بودن دو انتخابات بزرگ خاطرنشان کرد که ملت ایران با شرکت در انتخابات حماسه بزرگی خلق خواهند کرد.

حجت الاسلام حسن روحانی در نشست خبری با حضور خبرنگاران رسانه های ‏همگانی داخلی و بین المللی که در مقر ریاست جمهوری در حال برگزاری است، با اشاره به خدمات عمرانی دولت افزود: کاری که این دولت برای روستاها انجام داده ، تمام روستاهایی که گاز کشی شده تا سال 92 14 هزار روستا بوده ، در این دولت 9 هزار روستا گاز کشی شده . در این دولت روستاهای بیش از 10 خانوار دارای برق هستند . وزیر نیرو گفت 8 روستا فقط شامل نیستند. برای آبرسانی کار بزرگی انجام گرفت . 5 هزار و 200 روستا دارای آب بهداشتی شدند.

دروغ گفتن به مردم بالاترین خیانت است

رییس جمهوری با بیان این که یکی از افتخارات دولت مساله اینترنت است که کیفیت آن بالا رفته خاطرنشان کرد، جامعه ما کمتر امنیتی شده، فضاها فضای دوستانه محبت و برادری است . دو انتخابات بزرگ پیش رو داریم . انتخابات برای نزدیک تر شدن ماست. جناح ها حرف هایشان را بزنند. سخن دقیق بگوییم. به مردم دروغ گفته نشود این بالاترین خیانت به آنهاست  به خصوص دروغی که باعث یاس و نا امیدی شود.

روز ملی فناوری هسته ای

روحانی گفت: ملت ما همواره امیدوار بوده و شرایط منطقه و جهان را می داند. مردم ما به خوبی می داند که پیشرفت در سایه وحدت و اتحاد امکان پذیر است. دیروز در روز ملی فناوری هسته ای و باعث خوشحالی است که پروژه های مهم هسته ای اعلام و افتتاح شد و این به معنای این است که در مسیر پیشرفت هستیم خصوصا بعد از برجام . بعداز برجام فضا برای تحرک و پیشرفت بیشتر شده است.

ملت حماسه بزرگی خلق خواهد کرد

وی افزود: باید نتیجه ایام انتخابات اتحاد بیشتر باشد. شکاف کمتر باشد و ترس دشمنان بیشتر شود. حتما مردم حماسه بزرگی خلق خواهند کرد . باید برای تولید ملی و اشتغال بیشتر تلاش کنیم. دیروز ابلاغیه هایی به تمام دستگاه های اجرایی امضا وامروز واصل خواهد شد و برنامه امسال برای تولید و اشتغال آغاز شده و زمان بندی ها صورت گرفته است. امیدوارم پایان سال 96 دولت بتواند آمار افتخار آمیزی به ملت عرضه کند و آنچه مورد تاکید رهبری بوده موفق به اجرای آن شویم. 

یارانه اقشار کم درآمد افزایش می یابد
روحانی در پاسخ سوال خبرنگاری در باره وجه تمایز دولت آینده شما با دولت کنونی در بحث یارانه ها چیست؟ پاسخ داد: یارانه ای که دولت می دهد به کشاورزان و در زمینه درمان به معنی استفاده صحیح از یارانه است. در زمینه یارانه نقدی دولت باید در چارچوب مصوبات مجلس عمل کند. نظرسنجی من این است که اقشاری در جامعه آسیب  پذیرترند و باید بیشتر یارانه بگیرند در این زمینه در حال برنامه ریزی هستیم.

وی گفت: مساله یارانه در چارچوب قانون می بایست انجام می شد و دولت یک بخش از یارانه را به بخش های مهم برده مثل کشاورزی . این یارانه های دولت در زمینه کشاورزی و درمان به معنی استفاده صحیح از یارانه است. دولت باید تابع قانون باشد. دولت بعدی هم در چارچوب مصوبات مجلس هم عمل خواهد کرد. یک سری اقشار در جامعه داریم که اسیب پذیرترند. باید این اقشار بیشتر دریافت کنند و در حال برنامه ریزی هستیم و یارانه این افراد افزایش می یابد.

رییس جمهوری در پاسخ به سوالی در خصوص این که در انتخابات وعده داده بوديد وضعيت اقتصادي به گونه اي بهبود يابد كه مردم به يارانه 45 هزار توماني نيازي نداشته باشند، اين وعده محقق شده است یا خیر؟  و این که چرا نظام بانكي كشور ريشه اي اصلاح نمي شود و این که ما باید به جایی برسیم که مردم ما نیازمند به یارانه نقدی نباشند؟ خاطرنشان کرد، ما نباید بیکار داشته باشیم . همه باید درامد کافی داشته باشند. اگر بخواهیم همه شغل داشته باشند آیا بدون فناوری و امنیت امکان پذیر است؟

برخی ها مانند ماشین دودی فضا را سیاه می کنند

روحانی گفت: برخی نمیدانم چرا ماشین دودی اند. چرا سیاه می کنند فضا را . برای چی مردم را به تردید می اندازیم . ما باید فضا را روشن کنیم و سرمایه جذب شود. تعدادی هواپیما آمد نمی دانم چرا برخی بهشان برخورد. گفتند ما کهنه را داریم، انها بروند سوار شوند. مردم ما که در سال بیش از 4 میلیارد دلار برای صندلی سفر به شرکت های خارجی می دهند. اشکال دارد این مبلغ را شرکت های داخلی بگیرند.

کشور باید به روزی برسد که نیاز به یارانه نقدی نباشد

وی افزود: گردشگری را باید پیش ببریم. کشور ما باید به روزی برسد که نیاز به یارانه نقدی نباشد. مگر دستگاه اجرایی به تنهایی می تواند ؟ رسالت همه است. بانک های کشور در سال 95، 43 درصد بیشتر تسهیلات به مردم دادند. و من از انها تشکر می کنم. این دولت اولین دولتی است که دارد بدهی هایش را پرداخت می کند و سرمایه بانک های دولتی دو برابر شده است و در عین حال اصلاحات فراوانی نیاز است.

 

ادامه دارد

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها