شرط غیرممکن آمریکا برای مذاکره با کره شمالی

شرط غیرممکن آمریکا برای مذاکره با کره شمالی
جمعه 8 ارديبهشت 1396 - 06:44

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: تنها شرط بازگشت کره شمالی بر سر میز مذاکره، خلع سلاح اتمی است.

العالم - آمریکا

مارک تونر گفت: ما همیشه گفته ایم که تنها راه بازگشت کره شمالی بر سر میز مذاکره این است که این کشور مایل به مذاکره درباره خلع سلاح اتمی باشد و گام هایی قابل توجه برای این موضوع بردارد. ما طرفدار مذاکره هستیم، اما هدف آن باید مشخص باشد.

تونر افزود: ما می توانیم فشارها را بر کره شمالی افزایش دهیم. در حال حاضر این موضوع به اقدامی جهانی نیازمند است. در گذشته اینگونه نبوده است اما حالا وضعیت فرق کرده است. یکی از مسائلی که وزیر خارجه قصد دارد که در جلسه آتی شورای امنیت مطرح کند این است که جامعه جهانی باید در برابر کره شمالی بایستد و لازم است که بر این کشور فشار آورد.

وی ادامه داد: ما مطمئنا درباره این موضوع مذاکرات زیادی را انجام خواهیم داد. ما مطالب زیادی درباره نقش قابل توجه چین گفته ایم. چین نقش قابل توجهی در این رابطه دارد. یکی از بخش های راهبرد ما افزایش فشار بر چین و متقاعد کردن این کشور برای انجام اقدامات بیشتر است. اما با وجود این لازم است که تلاشهایی جهانی برای این موضوع انجام شود.

این در حالی است که پوتین رییس جمهور روسیه پنجشنبه نسبت به آغاز دوبارۀ مذاکرات شش جانبه با کره شمالی ابراز امیدواری کرده بود.

اظهارات سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در حالی مطرح می شود که پیونگ یانگ همواره بر ادامه آزمایش های هسته ای خود و مخالفت با هرگونه خلع سلاح اتمی یکجانبه تأکید کرده است.

پربیننده ترین خبرها