برگزاری نشست اتحادیه اروپا بدون حضور انگلیس

برگزاری نشست اتحادیه اروپا بدون حضور انگلیس
شنبه 9 ارديبهشت 1396 - 11:15

اعضای اتحادیه اروپا برای تبیین سیاستی واحد درخصوص برگزیت، امروز بدون حضور انگلیس دیدار می‌کنند.

العالم - اروپا
به نقل از بی‌بی‌سی؛ کشورهای عضو اتحادیه اروپا امروز (شنبه) برای مذاکره درباره سیاستی واحد درخصوص برگزیت، بدون حضور انگلیس تشکیل جلسه می‌دهند. در این نشست 27 کشور حضور می‌یابند؛ اما انگلیس در آن شرکت نمی‌کند.
به باور اعضای اتحادیه اروپا، پیش از هرگونه صحبت درباره آینده تبادلات تجاری با انگلیس، باید ابتدا در مذاکرات مرتبط با جدایی این کشور از اتحادیه اروپا پیشرفت‌هایی حاصل شود.
انگلیس 8 ژوئن (18 خرداد) انتخاباتی پارلمانی برگزار خواهد کرد که می‌تواند در آغاز و پیشرفت مذاکرات خروج این کشور از اتحادیه اروپا (برگزیت) نقشی حیاتی ایفا کند. مذاکرات رسمی اتحادیه اروپا با انگلیس نیز در خصوص برگزیت کمی پس از این انتخابات آغاز خواهد شد.
دونالد توسک، رئیس شورای اروپا در نامه‌ای خطاب به سران اتحادیه نوشت توافق درخصوص «مردم، پول و ایرلند» باید پیش از آغاز مذاکرات با انگلیس درباره آینده روابط اتحادیه اروپا با این کشور حاصل شود. دولت انگلیس اعلام کرده است نمی‌خواهد مذاکرات درباره آینده مبادلات تجاری با تأخیر آغاز شود.
آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان نیز پنجشنبه هفته گذشته اعلام کرده بود تا پیش از مشخص نشدن تکلیف 3 موضوع مهم، درباره آینده روابط انگلیس با اتحادیه اروپا مذاکره‌ای انجام نخواهد شد. این 3 موضوع عبارتند از مشخص شدن تکلیف شهروندان کشورهای عضو اتحادیه اروپا که ساکن انگلیس هستند، انجام تعهدات مالی انگلیس به اتحادیه اروپا تا پیش از برگزیت، و حصول توافق درباره ایجاد نشدن مرز میان جمهوری ایرلند و ایرلند جنوبی.
مقامات اتحادیه اروپا تخمین می‌زنند انگلیس باید برای پایبندی به تعهدات مالی خود به اتحادیه اروپا، تا پیش از خروج از اتحادیه 60 میلیارد یورو (65 میلیارد دلار) بپردازد؛ اما سیاستمداران انگلیسی اعلام کرده اند زیر بار پرداخت این مبلغ نمی‌روند.
بر اساس گزارش‌های منتشرشده، "اندا کنی" – نخست‌وزیر ایرلند – امروز از همتایان خود در اتحادیه اروپا خواهد خواست اگر مردم ایرلند شمالی به الحاق به جمهوری ایرلند رأی دهند، ایرلند شمالی به طور خودکار به اتحادیه اروپا ملحق شود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها