هزاران مهاجر غیر قانونی در لیبی گیر افتاده اند

هزاران مهاجر غیر قانونی در لیبی گیر افتاده اند
چهارشنبه 20 ارديبهشت 1396 - 10:32

یکی از مسئولان سازمان مبارزه با مهاجرت غیر قانونی در لیبی به خبرگزاری فرانسه گفت حدود 7000 تا 8000 مهاجر در حدود 20 مرکز در این کشور در بازداشت به سر می برند.

العالم - لیبی
به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "عبدالرزاق الشنیتی"، مدیر دفتر گذرنامه در این سازمان که به مناسبت افتتاح مرکز بازداشت جدید در "تاجورا" در حومه شرقی طرابلس سخنرانی می کرد، با اعلام این مطلب گفت با افتتاح این مرکز، تعداد کل مراکز بازداشت، به 23  مرکز می رسد.
به گفته وی در مرکز جدید، 130 مهاجر افریقایی جوان که در انباری در "تاجورا" جمع شده بودند، بازداشت شدند.
مسئول این مرکز گفت  قاچاقچیان انسان قصد داشتند این افراد را برای انتقال به اروپا از طریق دریای مدیترانه عبور دهند.
الشنیتی همچنین تأکید کرد که تعدادی از عوامل شبکه های مهاجرت غیر قانونی به تازگی بازداشت شده اند که تحویل دستگاه قضایی خواهند شد.
وی افزود مهاجران طی چند مرحله با هماهنگی نمایندگان سفارت های خود و سازمان بین المللی مهاجرت، به کشور خود بازگردانده خواهند شد.
سازمان بین المللی مهاجرت، مسئول ارائه کمک به مهاجران در مراکز بازداشت است.
عبدالرزاق الشنیتی منشأ اصلی مهاجرت غیر قانونی را جنوب لیبی دانست و گفت که در این منطقه مرزها به روی مهاجران کاملا باز است.
وی افزود: "اگر بتوانیم مانع ورود مهاجران به جنوب لیبی شویم می توانیم جلوی این نوع مهاجرت را بگیریم".
لیبی از زمان زمامداری معمر قذافی در کنترل مرزهای جنوبی خود دچار مشکل بوده است. مرزهای جنوبی این کشور در امتداد مرزهای سودان، چاد و نیجر، 5000 کیلومتر مسافت دارد.
پس از سقوط حکومت قذافی در سال 2011، این مشکل بزرگتر شد و قاچاقچیان از هرج و مرج حاکم بر کشور برای قاچاق ده ها هزار مهاجر در سال استفاده کردندو این مهاجران به ایتالیا که 300 کیلومتر از مرزهای لیبی فاصله دارد، قاچاق می شدند.
سال گذشته، 131 هزار مهاجر غیر قانونی از طریق سواحل ایتالیا وارد اروپا شدند که 90 درصد از آنها از لیبی بودند.
208

پربیننده ترین خبرها