شکست عملیات تروریست‌های اروپایی در شمال عراق

شکست عملیات تروریست‌های اروپایی در شمال عراق
چهارشنبه 3 خرداد 1396 - 10:29

عملیات مزدوران اروپایی داعش در شمال استان صلاح الدین عراق برای عبور از خطوط مقاومت، با هلاکت ده‌ها تن از عناصر این گروه تروریستی به شکست منجر شد.

العالم- عراق

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، پس از شکست مفتضحانه داعش در عملیات بزرگ آزادسازی موصل، ده‌ها تروریست تکفیری با برنامه‌ای از پیش تعیین شده برای شکستن خط دفاعی مقاومت در "جبال مکحول" واقع در شمال استان صلاح الدین عراق وارد عمل شدند.

بنا به اعلام مرکز رصد و شنود (استخبارات) مقاومت اسلامی نُجَباء، این حمله داعش از ابتدای ماه شعبان برنامه ریزی شده بود که در روزهای اخیر به مرحله عملیاتی رسید.

در این عملیات تروریستی، 50 عنصر داعش با تابعیت‌های اروپایی و در راستای دو هدف "نفوذ و شناسایی" و "انفجار انتحاری" (انغماسی) در منطقه کوه‌پایه‌ای مکحول شرکت کردند.

مقر فرماندهی نُجَباء در جبال مکحول، رهبری این گروه 50 نفره را تروریستی با تابعیت فرانوسی اعلام کرده است.

داعشی‌ها در دومین روز عملیات خود متحمل شکست شده که در پی آن، چهار تن از عناصر خود را از دست دادند.

رزمندگان مقاومت اسلامی نُجَباء همچنین توانستند چند خودروی حامل تیربار و خمپاره انداز تروریست‌ها را منهدم کنند.

روز شنبه 30 اردیبهشت نیز 15 تن از عناصر این عملیات نظامی ــ جاسوسی داعش به هلاکت رسیده و مابقی پا به فرار گذاشتند.

این عملیات با شهادت یک رزمنده این جنبش به نام «حسین جاسم النکانی» به پایان رسید که قرار است امروز ــ چهارشنبه دوم خردادماه ــ بر روی دست همرزمانش تشییع و در آغوش خاک آرام گیرد.

گفتنى است، امنيت منطقه "جبال مكحول" پس از پايان عمليات آزادسازى و پاكسازى بيجى (تیرماه 1394)، به مقاومت اسلامى نُجَباء محول شده است و نُجَباء به دلیل ریخته شدن خون بسیاری از رزمندگانش، این منطقه را "جبال الحسین(ع)" نامگذاری کرده است.

پربیننده ترین خبرها