جنگ داخلی، توطئه ای برای انحراف انقلاب یمن

جنگ داخلی، توطئه ای برای انحراف انقلاب یمن
جمعه 24 تير 1390 - 07:40

فعال سياسي يمني، هدف از حملات طرفداران رژيم عبدالله صالح ديکتاتور يمن در استان الجوف عليه حوثي ها را منحرف کردن انقلاب مردم دانست.

"مروان العود" در گفتگو با شبکه خبري العالم اظهار داشت: درگيري نيروهاي رژيم صالح با حوثي ها در استان الجوف در بردارنده پيامهايي از سوي رژيم است.

وی افزود: در گذشته نيز رژیم با استفاده از القاعده در "ابين" این حرکت را انجام داد تا افکار عمومي را از خواسته های خود برای برکناری عبدالله صالح منحرف کند.

وي با هشدار درباره تلاش رژیم برای درگیری های داخلی و جنگ شمال جنوب گفت: حوثي ها تصميمي اتخاذ کرده اند و ما نيز براي سرنگوني رژيم با آنها مذاکره مي کنيم .

العود  تاکیدکرد: پیام تلویزیونی عبدالله صالح پس از مجروح شدنش هشدار واضحي بود، مبني بر اينکه وي به يمن بازخواهد گشت، و همه کساني را که در صدد سرنگونی رژيم بودند، از بين خواهد برد .

وي اظهار داشت: دو  گروه در عربستان هستند که تلاش مي کنند يمن را بين طرفداران رژيم صالح و مخالفان وي تقسيم کنند، این گروه ها براي عشایر فراخوان مي دهند، و از احزاب ديدار مشترک مي خواهند تحت لواي قبايل حاشد و رهبر آنها صادق الاحمر و برادرانش به پا خيزند.

مروان العود، هدف مطالب روزنامه الشرق الاوسط عربستان سعودی مبني بر اينکه "احزاب ديدار مشترک، حوثي ها را در شمال مي کشند" فتنه انگيزي ميان دو طرف دانست و گفت: بايد با همه راههاي بازگشت به  ابتکار شوراي همکاري خليج فارس، و بازگشت صالح حتي بعنوان رئيس جمهوري نمایشی، مقابله کرد.

وي با بيان اينکه يمن از مشکلات اقتصادي زياد و خطرناکي رنج مي برد، تاکيد کرد: کشورهاي عربي حوزه خليج فارس بويژه عربستان سعود و همچنین آمريکا بر اين بخش از مشکلات تمرکز کرده اند.



دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها