مردم موصل: ائتلاف آمریکا با بمباران شدید، شهر را ویران کرده است

مردم موصل: ائتلاف آمریکا با بمباران شدید، شهر را ویران کرده است
چهارشنبه 21 تير 1396 - 21:30

روزنامه ایندیپندنت چاپ لندن به نقل از شاهدان عینی نوشت: افراط ائتلاف بین المللی علیه داعش در بمباران شهر موصل در عملیات آزادسازی آن، باعث کشته شدن هزاران غیرنظامی در این شهر شده است.

العالم - سوریه

این روزنامه در گزارشی به نقل از پاتریک کاکبرن نوشت: یکی از اهالی موصل به نام قصی (47 ساله) در این باره گفت: در آن زمان، شمار چندانی از عناصر داعش در شهر حضور نداشتند، اما آنها شهر را به شدت بمباران می کردند و گمان می کنم بر اثر این حملات 600 تا 1000 نفر کشته شده باشند.

قصی، تصویری از منزلش قبل و بعد از ویرانی را با خود همراه دارد و می گوید: هیچ کدام از نیروهای داعش در این منزل نبودند. بلکه فقط 7 نفر از اعضای خانواده ابوعماد در آن زندگی می کردند که بر اثر حملات موشکی، پنج تن از آنها و دو رهگذر کشته شدند.

سعد عامر که از 9 ماه پیش تاکنون و در زمان محاصره موصل به عنوان داوطلب خدمات درمانی در این شهر فعالیت می کند گفت: حملات هوایی به شرق موصل کم و دقیق بود. اما غرب موصل را به شدت و به طور غیر منظم بمباران می کردند.

عامل افزود: هیچ کس از شمار کشته ها در موصل اطلاعی ندارد. زیرا بسیاری از غیرنظامیان همچنان در زیر آوار به سر می برند و دمای هوا به بیش از 47 درجه می رسد.

مردم منطقه، ائتلاف بین المللی تحت فرماندهی آمریکا را به استفاده مفرط از نیروی نظامی در جنگ علیه داعش متهم می کنند. اهالی موصل همچنین اذعان می کنند داعش از غیرنظامیان به عنوان سپر انسانی استفاده می کرد و کسانی را که درصدد فرار بودند به قتل رساندند.

به گفته مردم موصل، مشاهده شدن یک تک تیرانداز داعش بر فراز هر ساختمانی بهانه ای کافی برای تخریب کامل آن به همراه ساکنان ان توسط ائتلاف بین المللی علیه داعش بود.

کاکبرن می افزاید: اتهامات مطرح شده از سوی مردم موصل علیه ائتلاف بین المللی علیه داعش، توسط سازمان عفو بین الملل نیز تأیید شده است. این سازمان تصریح می کند برای نمونه بر اثر یک حمله هوایی به منطقه موصل جدید و تلاش برای هدف قرار دادن تک تیراندازهای داعش، در روز 17 مارس گذشته حداقل 150 نفر کشته شدند.

216

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها