ارتفاعات استراتژیک مرزی با سوریه به تصرف ارتش لبنان درآمد

ارتفاعات استراتژیک مرزی با سوریه به تصرف ارتش لبنان درآمد
چهارشنبه 25 مرداد 1396 - 17:35

ارتش لبنان با اجرای عملیاتی علیه گروه ترورییستی داعش، تعدادی از ارتفاعات استراتژیک در "رأس بعلبک" در مرز با سوریه را باز پس گرفت.

العالم - لبنان 

یگان های ویژه ارتش سپیده دم امروز چهارشنبه با اجرای عملیاتی برخی مناطق استراتژیک در ارتفاعات شهرک رأس بعلبک در شرق کشور را از گروه تروریستی داعش باز پس گرفتند تا به این ترتیب حلقه محاصره تروریست های موجود در منطقه را تنگ تر کنند.  

خبرگزاری "الوطنیه" با انتشار این خبر تصریح کرد که نیروهای ارتش برخی ارتفاعات از جمله "قنزوحه مراحه الشیخ"، "خایبه الصغیر"، "طلعه الخنزیر" و "طشمیس خزعل" را آزاد کرده اند.

گروه تروریستی در حال حاضر در اطراف شهرک های القاع و رأس بعلبک و الفاکهه در رشته کوه های شرقی لبنان در مرز این کشور با سوریه مستقر شده اند.

گروه تروریستی "سرایا اهل الشام" – که شاخه ای از ارتش آزاد – هستند تا دور قبل و پیش از عقب نشینی از این منطقه به موجب امضای توافقنامه با حزب الله لبنان، این ارتفاعات را در اشغال خود داشت.

در همین راستا خبرگزاری رسمی لبنان اعلام کرد که ارتش از شب گذشته مواضع گروه تروریستی داعش را در ارتفاعات رأس بعلبک زیر آتش توپخانه و موشک گرفته است؛ به گفته همین خبرگزاری همزمان ارتش، نیروها و استحکامات خود را در این ارتفاعات مستقر کرده است.

همچنین ارتش با انتشار بیانیه ای دیروز سه شنبه از ادامه پیشروی نیروهای خود در مناطق "مراح الشیخ"، "العجرم" و "وادی حمید" واقع در ارتفاعات عرسال خبر داده بود.

گفتنی است ارتفاعات عرسال در ژوییه گذشته شاهد نبرد حزب الله لبنان با گروه های مسلح تروریست از جمله "تحریر الشام" بود. این جنگ چند روز ادامه داشت.

اواخر همان ماه دو طرف از امضای توافق تبادل اسرا و غیر نظامیان زیر نظر سرتیپ "عباس ابراهیم"، رئیس اداره امنیت عمومی لبنان خبر دادند.

208

پربیننده ترین خبرها