رایزنی نیکی هیلی در وین درباره ایران

رایزنی نیکی هیلی در وین درباره ایران
پنج‌شنبه 26 مرداد 1396 - 22:30

نماینده آمریکا در سازمان ملل چهارشنبه هفته آینده در وین، پایتخت اتریش با مقام‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره ایران گفت‌وگو خواهد کرد.

العالم- ایران 

منابع خبری می‌گویند «نیکی هیلی»، نماینده آمریکا در سازمان ملل، روز چهارشنبه هفته آینده در وین، پایتخت اتریش با مقام‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره ایران گفت‌وگو خواهد کرد.

 

یک مقام آمریکایی هفته گذشته گفته بود «نیکی هیلی» در روزهای آینده برای رایزنی‌ درباره فعالیت‌های هسته‌ای ایران به وین، پایتخت اتریش سفر خواهد کرد. وی به تاریخ مشخصی درباره سفر دیپلمات آمریکایی اشاره نکرده بود.

 

«هیلی» قرار است در این سفر با مقام‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی دیدار و میزان فعالیت‌های هسته‌ای ایران را مورد بررسی قرار دهد.

 

خبرگزاری رویترز گزارش داده بود این سفر بخشی از بررسی‌های درون‌سازنی دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا برای تعیین پایبندی ایران به توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 است.

 

ترامپ در ماه آوریل سال جاری به چند نهاد دولتی دستور بررسی سیاست‌‌های دولت خود در قبال ایران و توافق هسته‌ای را داد. نتایج این بررسی، پایبندی دولت آمریکا به این توافق یا خروج از آن را تعیین خواهد کرد.

 

دولت آمریکا اعلام کرده در این بررسی آنچه به ادعای مقام‌های آمریکایی «رفتار تهران در خاورمیانه» است نیز در نظر گرفته خواهد شد.

میزان 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها