یک شاعر روابط اسرائیل و آلمان را بحرانی کرد

یک شاعر روابط اسرائیل و آلمان را بحرانی کرد
چهارشنبه 23 فروردين 1391 - 07:37

انتقاد شاعر و نويسنده نامدار آلماني و برنده جايزه نوبل ادبيات از تهديدهاي صهيونيستها براي حمله به ايران و عملکرد آنان در هدف قرار دادن صلح جهاني در يک قصيده، روابط برلين و تل آويو را تا آستانه تنش سوق داد.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه اطلاع رسانی شبکه العام، گزارشگر کانال ده تلویزیون رژیم صهیونیستی در این خصوص گفت: "گونتر گراس فطرت شاعرانه خود را برای محکوم کردن اسرائیل بکار برد".

در همین حال تلویزیون رژیم اسرائیل بخشی از اظهارات گونتر گراس را پخش کرد.

"گونتر گراس" گفت: "نتانیاهو در دیدار خود با اوباما از برنامه اسرائیل برای حمله به ایران سخن گفت. حمله آمریکا به عراق کاملا اشتباه بود. آنان با ادعای اینکه عراق سلاحهای کشتار جمعی در اختیار دارد اقدام خود را در حمله به این کشور توجیه کردند".

گزارشگر اسرائیلی گفت: "اظهارات گراس اسرائیلیها را عصبانی کرد، لذا مقامات آلمان برای پیشگیری از ایجاد تنش در روابط دو طرف، رویکرد دولت آلمان را نسبت به اسرائیل را از مواضع گراس جدا دانستند".

تلویزیون رژیم اسرائیل در همین حال بخشی از اظهارات "هینر مال اروهه" عضو حزب حاکم در آلمان را پخش کرد.

اروهه گفت: "ما سروده های گراس در انتقاد از اسرائیل را نمی پذیریم. وی در سروده های خود حق بقای اسرائیل و حادثه هولوکاست را زیر سؤال برده است".

گزارشگر اسرائیلی افزود: "برغم موضعگیری دولت آلمان از سروده های این شاعر، همه اطراف علیه وی موضعگیری نکردند. برخی از راستگرایان آلمانی سروده های وی را تایید می کنند".

وی افزود: "نخست وزیر آلمان و یهودیان صهیونیست مقیم این کشور سروده گراس را فاجعه خواندند".

 

"محس صالح" نویسنده و تحلیلگر مسائل سیاسی در بررسی این گزارش در گفت و گو با برنامه این هفته "العین الاسرائیلیه" (از نگاه رسانه های اسرائیل) شبکه خبری العالم تصریح کرد: "از آنجا که ایجاد رژیم اسرائیل با عدالت و ارزشهای انسانی در تضاد است، اندیشمندان و عقلای جهان همواره رژیم اسرائیل را مورد نکوش قرار می دهند".

وی گفت: "یهودیان مخالف صهیونیست نیز با ایجاد رژیم اسرائیل مخالفند".

محسن صالح خاطرنشان کرد: "نلسون ماندلا رهبر افریقای جنوبی که بیش از سه دهه با نژاد پرستی جنگید، از مخالفان مطرح رژیم اسرائیل است".

9:11



پربیننده ترین خبرها